event_note Izložba
26.04.2021 - 07.05.2021 access_time 08.00

Izložba „Nasleđe“ od 26. aprila u Likovnom salonu

location_on Likovni salon KCNS
event_note Izložba
26.04.2021 - 07.05.2021 access_time 08.00

Izložba „Nasleđe“ od 26. aprila u Likovnom salonu

location_on Likovni salon KCNS

Izložba Selme Đulizarević Karanović biće otvorena u ponedeljak 26. aprila u Likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada i uz propisane mere zaštite moći će da se pogleda do 10. maja.

 

 

Svetlana Slapšek Ručni rad

„Sudbina ručnog rada u 21. veku upisana je u suptilnu politiku hvatanja žena u zamke njihovih tradicionalnih uloga i njihovih zadovoljstava. U skoro svim jezicima termini vezani za šivenje i vezenje imaju polne naznake, žena uvek veze za drugoga. Na granici magije i kulta, ručni rad je deo muških fantazmi o idealnoj ženi. Kad radi ručni rad, žena ima potpunu slobodu misli. Ručni rad tako može biti sumnjivi prostor ženske slobode i autoriteta.“

Od izložbe u Galeriji FLU 2011. godine bavila sam se radovima izvedenim u tekstilu koji su bili u funkciji moje slikarske poetike, a nisu bili modne kreacije ili dizajn odevnih predmeta. Ti radovi su bili istraživanje granica ženskog identiteta. Tom problemu su bila posvećena i dva projekta koja su usledila i proistekla iz istog problema – izložba korseta „Nevidljiva“ u Prodajnoj galeriji Beograd 2014. godine i izložba „Trnoružičnjak“ 2017. godine u Galeriji ULUS, gde su odevni predmeti, korseti i kotarice bili nosioci poetskih poruka ispričanih jezikom bajke. Izložba na kojoj je glavni predmet ženska košulja inspirisana je etnografskom građom, tradicionalnom nošnjom sa ovih prostora. Košulja je obavezan deo svadbenog ruha i svakodnevne odeće. Devojke su spremale nevestinsko ruho, a udate žene odeću za svaki dan. Od predenja, tkanja, šivenja i ukrašavanja vezom, svaka etapa tog procesa imala je svoje tradicionalne formalne elemente koji su se ponavljali i prenoslili iz generacije u generaciju i svaki je imao svoje tumačenje i varijante. Košulje na ovoj izložbi variraju u kroju i u načinu ukrašavanja. Neke imaju floralne motive slikane bojama za tekstil i drvenim bojama, a neke su kombinacija teksta i floralne ornamentike. Vez je prisutan kao jedan od načina islikavanja površine, odnosno rukopisom ispisani poetski tekstovi imaju dekorativnu funkciju i funkciju noslilaca poruke. Projektovanje fotografija sa motivima cvetova na košulje je takođe jedan od pristupa u „slikanju“ površine košulje. Neke košulje su svedene na dve dimenzije, a neke uključuju i treću dimenziju. U postavci preovlađuju košulje koje su rešavane kao dvodimenzionalno slikarsko platno. Slikanje, vez i tekst se prepliću na košuljama, tako da se dopunjuju kao pristupi rešavanja površine. Krojevi se razlikuju, od „T“ kroja do strukirane košulje bez rukava, a i dužina košulje varira. Izložba zahteva jednostavnu postavku, pošto svaka košulja treba da se sagleda pojedinačno i svaka ima svoj poetski potencijal. Izložba se zove „Nasleđe“ jer je izrada ovih odevnih predmeta bila tradicionalno ženski posao, koji se prenosio s kolena na koleno.

Selma Đulizarević Karanović rođena je u Sarajevu 1967. godine. Studirala je na Odseku za istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Diplomirala je na Slikarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu 1994. godine u klasi profesorke Milice Stevanović. Na istom fakultetu završila je postdiplomske studije 1997. godine. Stekla je zvanje doktora umetnosti iz oblasti slikarstva pod mentorstvom profesorke Anđelke Bojović 2012. godine. Član je ULUS-a od 1995. godine. Samostalno je izlagala 28 puta u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Belgiji od 1991. godine. Učestvovala je na preko 30 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Učestvovala na važnijim grupnim izložbama ULUS-a od 1995. godine. Učestvuje na izložbama kao što su  Međunarodni bijenale umetnosti minijature u Gornjem Milanovcu, Internacionalni bijenalni festval portreta (INTERBIFEP) u Tuzli (Bosna i Hercegovina) i Hanga Forum u Japanu. Učestvovala na Simpozijumu i radionici u organizaciji OISTAT (International Organisation of Scenographers, Theatre Architects and Technicians) sa članovima CDG (Costume Design Group) u Istanbulu 2010. godine, pod nazivom Cultural Exchange Between East and West: Kaftan and Its Influence in Fashion. Radi kao vanredni profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu na Grafičkom odseku.

Samostalne izložbe:

  1. Galerija Centra za kulturu „Stari grad“, Beograd – crteži
  2. Galerija „Studentski grad“, Novi Beograd – slike i crteži
  3. Galerija FLU, Beograd – slike
  4. Galerija Sue Ryder, Herceg Novi – slike
  5. Galerija Zadužbine Ilije M. Kolarca, Beograd – slike

Galerija „Sopoćanska viđenja“, Novi Pazar – slike

Galerija „Vladimir Maržik“, Kraljevo – slike

Galerija „Preporod“, Sarajevo – slike

  1. Galerija Savremene likovne umetnosti, „Salon 77“, Niš – slike
  2. Prodajna galerija Beograd – slike

„Moderna galerija“, Lazarevac – slike

  1. Galerija Biblioteke grada Beograda „Atrium“, Beograd – slike
  2. Likovni salon Doma kulture, Čačak – slike
  3. Galerija FLU, Beograd – doktorska umetnička izložba
  4. Galerija „Izlozi“ , Beograd – doktorska umetnička izložba
  5. Musée des Beaux-Arts de Vevriers, Belgija – objekti, crteži i slike
  6. Centar za kulturu Mostar – objekti

Galerija „Preporod“, Sarajevo – objekti

  1. Prodajna galerija Beograd – objekti
  2. „Moderna galerija“, Gornji Milanovac – crteži i objekti
  3. Galerija „Milorad Bata Mihailović“, Pančevo – crteži i objekti

Galerija ULUS – crteži i objekti

  1. Galerija Narodne biblioteke Novi Bečej – crteži i objekti

Centar za Kulturu Inđija, „Kuća Vojnovića“, Inđija – crteži i objekti

Umjetnička galerija Bosne i Hercegovine, Sarajevo – crteži i objekti

  1. Savremena galerija, Subotica – crteži i objekti
  2. „Galerija 55“, Niš

Galerija „Metodi Meto Petrov“, Dimitrovgrad

  1. Galerija „Grafički kolektiv“, Beograd

Nagrade:

  1. Nagrada FLU za crtež iz Fonda „Đurđa Teodorovića“, slikara i profesora
  2. Nagrada FLU za portret iz Fonda „Đorđa Bošana“, slikara i profesora

Nagrada FLU za mozaik iz Fonda „JIK banke”

  1. Velika nagrada FLU za slikarstvo iz Fonda „Riste i Bete Vukanović”
  2. Pohvala Međunarodnog žirija na X Međunarodnom bijenalu umetnosti minijature, Gornji Milanovac
  3. Plaketa „Beli Anđeo”, ravnopravna nagrada Umetničke kolonije „Mileševa 2010”
  4. Zlatna paleta ULUS-a na „Prolećnoj izložbi„ 2013.
Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja