Ciklus OZVUČAVANJA – KONCERT BOGDAN ĐORĐEVIĆ, klavir, solo

24/09/2015

Koncert Bogdana Đorđevića, četvrtak 1. oktobar, Velika sala KCNS sa početkom u 20 sati

PROGRAM KONCERTA:

Wolfgang Amadeus Mocart ( 1756 – 1791 )

Fantazija d – moll KV 397

Franc LIST (1811-1886)

Mađarska rapsodija br. 3 B – dur

Dolina Oberman (Godine hodočašća/Švajcarska)

Transcendentalna etida br. 11 Des – dur „Večernje harmonije“

 Frederik ŠOPEN (1810-1849)

Prelid op. 45 cis – moll

Aleksandar SKRJABIN (1872-1915)

Etida op. 2 br. 1 cis – moll

Sergej RAHMANJINOV (1873–1943)

Prelid op. 32 br. 10 x – moll

Rođen je 1977. godine u Novom Sadu. Bio je student u prvoj generaciji tzv. „nulte godine“ – pripremne klase Akademije umetnosti u Novom Sadu za izuzetne talente i buduće studente u klasama prof. Kemala Gekića i prof. Jokut Mihailović, kod koje je u junu 1995. godine vanrednim napredovanjem upisao redovne studije klavira. Kao student IV godine bio je dobitnik stipendije Fonda Univerziteta u Novom Sadu za mlade talente i uspešne studente kao jedini student sa muzičkog odseka. Dobitnik je druge nagrade na Međunarodnom takmičenju „Petar Konjović“ – Beograd u kategoriji studenata 1997. godine. Diplomirao je 2000. godine  na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi prof. Kemala Gekića. Specijalističke umetničke studije završio je 2001. godine, a nakon toga  i magistarske umetničke studije 2006. godine u klasi prof. Rite Kinke na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Ostvario je značajan broj solističkih koncerata i resitala, kao i nastupa sa orkestrom i kamernim sastavima u Novom Sadu (Sinagoga, Gradska kuća, SNP, Matica Srpska, Multimedijalni centar AUNS, Studio M, Ogranak SANU, Spomen zbirka Pavla Beljanskog, FTN), u Beogradu (Kolarčeva zadužbina, Galerija SANU, Galerija Artget, Centar lepih umetnosti – Guarnerius, Narodna biblioteka Srbije, Biblioteka grada Beograda, Muzej pozorišne umetnosti Srbije, Kuća kralja Petra I, SKC, Mikser House Savamala, Dom kulture studentski grad, Dečji kulturni centar), u Somboru, Pančevu, Šapcu, Zrenjaninu, Vršcu, Loznici, Sremskim Karlovcima, Bečeju, Subotici, Zemunu, Nišu, Sremskoj Mitrovici, Rumi, Kuli, Bačkoj Palanci. Nastupao je u Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Makedoniji. Bio je aktivan  učesnik  na preko trideset majstorskih kurseva (Master Class i letnjih škola klavira u organizaciji Evropskog udruženja klavirskih pedagoga – EPTA), Panopticum musicum (YALE), Društva F. Šopen, Kolarčeve zadužbine. Usavršavao se i sarađivao sa klavirskim pedagozima, kao što su Arbo Valdma, Dušan Trbojević, Aleksandar Serdar. Realizovao je značajan broj snimaka za radio i televizijske stanice, zabeležio gostovanja u emisijama „Dragstor ozbiljne muzike“; „Susretanja“; „Ad Libitum“; kao izvođač kompozicija za klavir J. S. Baha, snimio dokumentarni film u produkciji TV Novi Sad „Polifonija u kamenu“ (2000) u režiji Milana Belegišanina i kao izvođač kompozicija F. Lista emisiju „Rečju, slikom i muzikom“ (2003) u režiji Karolja Vičeka. Nastupao je u okviru kulturnih manifestacija kao što su „World Piano Conference“; „Noć Muzeja“; „Skopsko leto“; „Brankovo kolo“; „A fest“.

 

O Bogdanu Đorđeviću

Bogdan Đorđević je mladi pijanista koji je tokom školovanja pokazao izrazit razvoj, uz veliko angažovanje i neprekinut profesionalni interes. Takav odnos mu je i omogućio da postane dobitnih vrednih nagrada i priznanja, koja su mu služila kao dalji podsticaj u radu. Bane je izrazito scenska ličnost, sa velikim zvukom i odličnom tehnikom. Svira najteža dela sa pijanističkog repertoara i pokazuje interes za sve stilske pravce. NJegovo izvođenje je uvek maksimalno angažovano i lično, bez rezerve, uz čvrstu koncentraciju i sopstveni ugao gledanja. Svakako je pred njim jedan dug uspešan put razvoja i ovim najtoplije preporučujem Bogdana Đorđevića svima koji bi ga mogli na tom putu podržati.

Prof. Kemal Gekić, Akademija umetnosti u Novom Sadu 1998. godine.

 ***

Mnogoobrazna delatnost Bogdana Đorđevića kao soliste, kamernog muzičara i pedagoga je ostavila i ostavlja trag u više sredina. Predan muzici uspeo je da savlada široki repertoar iz oblasti solističke, koncertantne i kamerne muzike. Složena dela pijanističke literature kao što su  Sonata h – moll F. Lista i Sonata fis – moll J. Bramsa, reprezentuju Đorđevićev znalački izbor i otkrivaju umetničku mnogostranost u odabiru programa, na kojem se nalaze i kompozicije transcedentalne virtuoznosti Tokate R. Šumana i Listove parafraze na Uvertiru Viljem Tel, koje uvek  izvodi sa sigurnošću i dozom individualnog pristupa prema muzici uopšte. Na koncertima iskazuje široku paletu muzičkih, tehničkih, izražajnih ali i estetskih mogućnosti i prohteva, koju publika već prepoznaje na njegovim javnim nastupima“.

Prof. Rita Kinka, Akademija umetnosti u Novom Sadu 2006. godine.

 

Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja