Отворена изложба портрета „Војводина Србија – запис у камену“

18/11/2018

 Поводом присаједињења Војводине Србији, јединствена изложба портрета „Војводина Србија – запис у камену“ отворена је у недељу 18. новембра у клубу „Трибина младих“ Културног центра Новог Сада. О изложби су говорили: Биљана Ристић, аутор изложбе, Мирослав Паровић, идејни творац пројекта, и Миле Игњатовић, ликовни критичар.

Изложба посвећена присаједињењу Срема, Баната, Бачке и Барање Краљевини Србији садржи портрете у камену 17 најзначајнијих личности које су допринеле да 1918. године дође до присаједињења. Портрети на камену симболизују трајност попут везе Србије и Војводине која је коначно и успостављена присаједињењем 1918. године.

Идејни творац изложбе Мирослав Паровић надахнуто је приметио да портрети Биљане Ристић, с којих нас гледају деспот Стефан Лазаревић, Арсеније Чарнојевић, Светозар Милетић, Јаша Томић, Мати Ангелина, Марија Трандафил, Михајло Пупин, Јован Јовановић Змај, краљ Александар и други јунаци који су допринели том великом историјском чину, изазивају посебну емоцију и велико поштовање.

– Сви они допринели су да ми данас у 2018. години можемо да кажемо да имамо све оно што чини велики народ: цивилизацију, културу, државу. Идеја ове изложбе је да прикажемо да присаједињење 1918. године није било пука случајност, већ резултат петовековног процеса Срба који су од средњовековне немањићке државе, појачане косовским митом, успели да коначно постигну тај циљ о припајању матичној држави – казао је Паровић.

Уметници Биљани Ристић ово није први сусрет са новосадском публиком. Пре три године, у Културном центру Новог Сада, приказана је њена изложба посвећена 140. годишњици херцеговачког устанка „Невесињска пушка“.

– Сада је пред вама, на истом месту, изложба посвећена присаједињењу. Ова изложба је мој запис кистом, радила сам је  срцем и душом и с великом љубављу према свом народу. На нама је да се сећамо наших предака, о њима говоримо и никада не заборавимо ко смо – поручила је ауторка изложбе.

Говорећи о посебности ове галерије портрета, историчар уметности и ликовни критичар Миле Игњатовић приметио је да у ери савремених технологија, када је портретно сликарство изгубило форме класичног израза, Биљана Ристић се ослања на традиционалне уметности попут сликања фресака.

У уметничком делу програма учествовали су квартет клуба класичне гитаре „Акорд“ из Бачке Паланке и песникиња Јасна Миленовић која је казивала стихове „Плес са храстом“ и „Плес са страхом“.

Ова изложба, чији су партнери НВО Српски културни простор и НВО Слободни грађани Србије, трајаће до уторка, 20. новембра.

 

 

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања