Tribina „Kako unovčiti influens?“ održana je u četvrtak 19. septembra u klubu „Tribina mladih“ Kulturnog centra Novog Sada. O ovoj temi govorili su Željko Injac – internet novinar, i Predrag Filipović – inženjer.
Influens, odnosno uticaj na internetu,pojam je koji je uzeo maha tek u proteklih nekoliko godina. Danas, u vreme dominacije društvenih mreža, „influenseri“ (ljudi od uticaja na internetu) imaju moć da menjaju javno mnjenje i svest javnosti.
To im daje i izvesne beneficije, pogotovo kada su u pitanju reklame i razna sponzorstva i naplata usluge reklamiranja nekog proizvoda ili brenda. Kako postići uticaj na internetu? Poput izgradnje bilo kog drugog brenda, uticaj na internetu se gradi jasnom slikom o tome šta nudite publici.
– Za početak treba sebe da pitate: šta mogu da ponudim publici i da li da to učinim putem videa, Tvitera, Instagrama ili Fejsbuka? U raznim industrijama uticaj može da se postigne i da se prihoduje – rekao je Predrag Filipović, koji je posle zatvaranja privatne firme uspeo da na stranom tržištu privuče pažnju publike temom o društvenim igrama.
Željko Injac objasnio je da se u odsustvu kritičkog mišljenja, ljudi na društvenim mrežama ne udubljuju previše u profil i ličnost influensera koga prate. Svaki manji kiks oni će ispratiti burno i onda se tu uključuju „hejteri“ koji, iz ličnih pobuda,„dolivaju ulje na vatru“.
– U rangiranju ličnog profila i uticaja na internetu, bitno je da u početku definišete publiku na koju želite da utičete. Oni na koje želite da utičete i oni na koje ćete zaista uticati dve su različite publike. Jedno su želje, a drugo mogućnosti – objasnio je Injac.
Postoje influenseri koji na Instagramu imaju po sto hiljada pratilaca, a neki koji se bave hranom imaju samo deset hiljada pratilaca, ali je njihov uticaj mnogo veći.Kada firme danas traže influensere da im reklamiraju proizvode, ne polaze od broja njihovih pratilaca, nego od toga koliko ti influenseri imaju uticaja.
Zahvaljujući internetu, danas nije teško postati poznat. To može svako ko ima dovoljno talenta, upornosti i volje da radi svakodnevno. Nije dovoljno postaviti jedan status u tri meseca na koji će reagovati puno ljudi, a posle toga stati, jer će influensera svi zaboraviti.
Influenseri moraju uvek da održavaju pažnju publike informacijama ili provokacijama koje nisu dostupne kod nas,kao što su, recimo, prevodi vesti iz stranih medija. Kada influenser postane uticajan, bitno je da tu pažnju publike održava kako bi na kraju mogao da ostvari i neku zaradu.
Ostavi komentar