U okviru pratećeg programa 21. Novosadskog džez festivala i uz podršku Wiener Stadtische, u petak 8. novembra u klubu „Tribina mladih“ Kulturnog centra Novog Sada, realizovana je prezentacija muzičko-inkluzivne radionice, čiji su akteri bili mladi muzičari iz centra za muzičko obrazovanje „Kulturno sklonište“ i Centra za socijalni rad grada Novog Sada, u okviru kojeg se sprovodi program „El Sistema“.
Muzički program, u kome su izvođene popularne numere u džez maniru, trajao je nešto više od 30 minuta. Publika je najpre uživala u pojedinačnim nastupima dece iz Centra za socijalni rad i „Kulturnog skloništa“. Program je okončan zajedničkim nastupom, propraćenim dugim aplauzima oduševljenih posetilaca.
Maja Vukobrat, pijanista i muzički pedagog u okviru programa „El Sistema“ u Centru za socijalni rad, kazala je da se petoro dece iz ove ustanove na džez festivalu predstavilo njima omiljenim numerama izvedenim na udaračkim instrumentima.
„El Sistema“ je jedinstveni, kulturni, obrazovni i socijalni program koji ima za cilj društvenu angažovanost, kao i razvoj muzičkih, ličnih i socijalnih veština dece i mladih kroz inovativni pristup muzičkom obrazovanju. Metodologija je zasnovana na radosti grupnog muziciranja u okviru orkestara i horova, kako bi omogućila svakom detetu da bude shvaćeno i prihvaćeno unutar i van svoje zajednice.
Po rečima profesorke pevanja Svetlane Palade, napravljen je miks pesama u skladu sa džez festivalom za današnji nastup petnaestoro dece iz „Kulturnog skloništa“ i na takav način promovisan je rad ovog centra za muzičko obrazovanje u kome polaznici svih generacija usavršavaju veštinu interpretiranja i stvaranja popularne muzike.
U okviru pratećeg programa, večeras u Likovnom salonu KCNS od 19 časova prikazana je Power Point prezentacija „Jazz i animirani film: avantura koja ne prestaje“, autora Milena Alempijevića, pisca, publiciste i umetničkog direktora Festivala animiranog filma „Animanima“ iz Čačka.
– Pre 10 godina, sa suprugom sam putovao u Pariz. Prva stvar koju sam tamo video bila je izložba „Back Jazz“ u muzeju „Du quai Branly“ koja je tretirala veze između džeza i svih vrsta vizuelne umetnosti. U departmanu koji je bio posvećen animiranom filmu, video sam animacije koje sam gledao još kao dečak – kazao je Alempijević dodavši da je posle te izložbe sam počeo da istražuje.
Dve godine kasnije sklopila se tekstualna celina koja je proizvela određene efekte u vizuelnom polju – od otkačenih gegova ranih crtaća i negativnih rasnih stereotipa, do cenzure i turbulentnih društvenih promena u 20. veku.
Ova prezentacija vrvi interesantnim dokumentarnim fotografijama i slikama, kao i atraktivnim klipovima iz filmova i otkriva obilje zanimljivih detalja o zajedničkoj istoriji džeza i animiranog filma.
Bliske veze između džeza i animiranog filma uspostavljene su još tridesetih godina prošlog veka, od vremena kada je džez bio američka pop muzika. Autorski filmovi nove generacije i povremeni uplivi džeza u popularnu kulturu (TV i video-igre) iscrtavaju putanju ka novom razumevanju muzičkog idioma i avanturi duha koja se ne završava.
Ostavi komentar