Multimedijalni program posvećen slikaru Predragu Peđi Đakoviću u organizaciji Zavoda za kulturu Vojvodine održan je u ponedeljak, 03. decembra u klubu „Tribina mladih“ Kulturnog centra Novog Sada. Program je započeo premijernom projekcijom dokumentarnog filma „Povratak korenima“ o stvaralaštvu slikara Predraga Peđe Đakovića u režiji Nenada Ognjenovića, a u produkciji Zavoda za kulturu Vojvodine. Nakon projekcije, održana je promocija monografije „Peđa efemeris jednog crteža“ koju je vodila Smiljana Vlajić, direktor Zavoda za kulturu Vojvodine. O sadržaju monografije govorio je i Predrag Đaković. Treći deo programa započeo je svečanim otvaranjem izložbe „Efemeris jednog crteža“ Predraga Peđe Đakovića. Izložbu je otvorila Dragana Milošević, Pokrajinski sekretar za kulturu. Učešće u programu uzeli su i mr Mirjana Brbota, viši kustos u Matici srpskoj, koja je sa stručnog aspekta govorila o crtežima Predraga Đakovića. Ovu izložbu novosadska publika moći će da pogleda do 9. decembra. Događaju je prisustvovala i pomoćnik direktora Kulturnog centra Novog Sada, Miljana Kozarov kao i veliki broj Novosađana.
Monografijom o njemu i dokumentarnim filmom snimljenim o njegovom stvaralaštvu, te novom izložbom koja je pred novosadskom publikom, sveobuhvatno je predstavljeno celokupno delo Predraga Peđe Đakovića koje je ostvario tokom pune tri decenije umetničkog rada i čija se umetnička dela nalaze danas u mnogim značajnim kolekcijama širom sveta.
Nakon više od trideset godina stvaralaštva, slikar Predrag Peđa Đaković, koji živi i radi u Pragu, vraća se u Novi Sad. NJegova bogata slikarska karijera počela je još u detinjstvu, fascinacijom linija i crteža. Diplomirao je slikarstvo u klasi profesora Sopka na Likovnoj akademiji u Pragu, na odseku za monumentalno slikarstvo. Đaković je još 1989. godine, kao student, izlagao na grupnoj izložbi u Umetničkom paviljonu Cvijeta Zuzorić u Beogradu, povodom 600 godina od Kosovske bitke. Izlagao je u Pragu, Bostonu, Los Anđelesu, NJujorku, Minhenu, Amsterdamu, Londonu, a slike su mu zastupljene u kolekcijama širom sveta: Caplan kolekcija u Parizu, Bernštajnova kolekcija u Čikagu, Bvlgarieva kolekcija u NJujorku, Max Burger kolekcija u Švajcarskoj i svakako najčuvenija, Danijel Katz u Londonu.
NJegovo slikarstvo je razgranato na više ciklusa međusobno srodnih, u istorizovanoj i kulturološki odabranoj tematici, kojima su zajednički dramatična i sigurna crtačka linija i inovativan koloristički pristup. Posebno mesto u opusu ovog umetnika zauzimaju slike i crteži posvećeni stradalničkim podvizima srpske vojske u Prvom svetskom ratu. Golgota srpskih istorijskih zbivanja, herojsko i nadljudsko, ali i žrtva kao civilizacijski uzus – izvori su koji pokreću Đakovića i smeštaju njegov slikarsko-crtački angažman između tradicionalnih vrednosti i savremenog trenutka.
Ostavi komentar