Громогласни аплаузи као награда за креативност
Више од двадесет сјајних музичара представило се синоћ новосадској публици у Синагоги, концертом и перформансом у оквиру пројекта „СИНК I“, који су подржали Културни центар Новог Сада и Министарство културе Републике Србије. Новосађани су имали прилику да премијерно чују четири композиције од којих су две писане за овај пројекат, једна је премијерно изведена у Србији, а друга премијерно у читавом региону.
Оснивачи и суоснивачи пројекта, Наташа Пенезић, Васа Вучковић, Јожеф Бисак и Марко Милетић, заједно са колегама музичарима, имали су разлог за велику трему јер, како су рекли, све четири композиције су изузетне, па зато представљају и велики подухват за музичаре који их изводе.
-Припрему за пројекат почели смо у јуну. Направили смо одабир музичара који ће извести композиције и почели смо са интезивним пробама. Картерово дело је изузетно захтевно, наши музичари га до сада нису изводили, а немамо ни информацију да је извођено у региону. Изузетно нам је драго да смо успели да изведемо ова дела пред новосадском публиком, а њихови аплаузи говор више од речи. – рекла је Наташа Пенезић.
Премијерна извођења оставила су Новосађане без речи и изазвала одушевљење. Осим дела Елиота Картера, на програму су се нашле и композиције Јасмине Митрушић Ђерић, Мише Цвијовић и Жана Франсеа. Необичну комбинацију звука представила је прва композиција за чембало и клавир, док је композиција Жан Франсеа „Квинтет за кларинет и гудачки квартет“ оставила најјачи утисак на публику, што је потврђено громогласним аплаузом. Главни извођач и иницијатор за представљање ове композиције био је клариниста Васа Вучковић ,
-Оно што овај концерт издваја од многих јесте необичан састав инструмената, али и сама чињеница да су све четири композиције премијерно изведене, и то је оно што је публици интересантно. – рекао је Вучковић, додавши да савремена музика у последњем периоду добија на значају и то захваљући пројектима који негују ову врсту музике, али и програмом који се представља публици.
Да је на концерту изведено нешто сасвим другачије и ново рекао је и суоснивач овог пројекта, Јожеф Басак, наглашивши да је осим храмоније звука и комбинације инструмената, публика препознала и несвакидашњу комбинацију ансамбла у извођењу четврте композиције Елиота Картера „Дијалози за клавир и камерни коркестар“.
Остави коментар