Tribina “Ako smo poznati, da li smo brend?” održana je u utorak, 16. januara u Klubu “Tribina mladih” Kulturnog centra Novog Sada. Na tribini su govorili: Željko Injac, glavni urednik sajta Vidovdan, Miljana Vorkapić Viček, sociolog i Predrag Filipović, medijski inženjer.
Na predavanju je bilo reči o brendiranju (pre svega na internetu), pojmu i potrebi brendiranja, kao i o personalnom brendiranju.
Objašnjavajući poreklo reči „brend“, Željko Injac, glavni urednik sajta Vidovdan, rekao je da ona potiče iz Amerike, konkretno sa Divljeg zapada gde su kauboji žigosali svoju stoku, svoj „brend“, svoje vlasništvo. Kasnije su američki biznismeni svoje firme označavali određenim imenima, najčešće svojim imenima, kako bi ona postala brend.
-Danas, u vremenu interneta, kada je moguće da svako razvije svoj personalni brend, brendiranje je postalo neka vrsta umetnosti – rekao je Injac.
Na internetu ima dosta ljudi koje nazivamo „tviterašima“ ili „fejsbukašima“ koji to nisu postali preko noći, nego su svoju slavu razvijali dugo i uporno, pre nego što je njihovo mišljenje postalo toliko bitno da ih angažuju mnoge firme, pa i političari.
Medijski inženjer Predrag Filipović kazao je da je danas brend sve ono što nas razlikuje od drugih. U pogledu ličnog brenda, kao i korporativnog i brenda neke usluge, uvek je priča ista – propuštamo kroz neki levak ono po čemu smo isti kao drugi, da bismo došli do onoga po čemu se razlikujemo, po čemu bismo se pozicionirali.
– Svi mi jesmo brend, možda ne na nekom širem društvenom nivou, a ono što nas čini brendom jeste ono što predstavljamo drugim ljudima – kazao je Filipović.
Sociolog Miljana Vorkapić Viček smatra da je brend nešto mnogo šire od nekog znaka, proizvoda, usluge, imena, čak i od osobe, tj. da je brend zapravo priča širine i dubine. S druge strane, kada se govori o ljudima koji se bave brendovima i koji su i sami brend, to je priča nekog višeg nivoa.
– S jedne strane je nekakav proizvod, a sa druge je odgovor na pitanje koje i čije potrebe svojim proizvodom zadovoljavamo, šta time želimo da postignemo i kakvu emociju kod njih izazivamo. Brend je priča koja nas tera da razmišljamo – rekla je Vorkapić Viček.
Na kraju tribine, učesnici su izveli sledeći zaključak: da bismo bili prepoznati kao brend, makar i na lokalnom nivou, moramo da i dalje ispunjavamo očekivanja onih koji su nas postavili na to mesto.
Ostavi komentar