event_note Концерт
11.12.2019 - 11.12.2019 access_time 19:00

Павиљон музике 11. децембра у Градској кући

location_on Друга локација: Градска кућа, Свечана сала
event_note Концерт
11.12.2019 - 11.12.2019 access_time 19:00

Павиљон музике 11. децембра у Градској кући

location_on Друга локација: Градска кућа, Свечана сала

Циклус : ПАВИЉОН МУЗИКЕ

Среда, 11. децембар 2019.

Градска кућа, Свечана сала, у 19 часова

Улаз слободан

 

К О Н Ц Е Р Т

Ксенија Мијатовић – Кором, флаута

Вероника Антуновић – Марић, обоа

Мирко Марић, хорна

Александар Ђермановић, клавир

 

 

П Р О Г Р А М

 

C. REINECKE

Трио оп.. 188 за обоу, хорну и клавир

I – Allegro moderato

II – Scherzo. Molto vivace

III – Finale. Allegro ma non troppo

 

M. ARNOLD

Буржоаска свита за флауту, обоу и клавир

I – Prelude

II – Tango (Elaine)

III – Dance (censored)

IV – Ballad

V – Valse (Ugo)

 

E. EWAZEN

Балада, пасторала и игра за флауту, хорну и клавир

I – Ballade. Adagio. Allegro molto

II – Pastorale. Andante con moto

III – Dance. Allegro vivace

 

Ксенија Мијатовић Кором је рођена 1982. године у Сомбору, где је завршила Основну музичку школу „Петар Коњовић“, у класи Анице Сокола. Године 1997. уписала је средњу музичку школу „Исидор Бајић“ у Новом Саду у класи Александра Ђурића. Од 1995. до 2001. године, учествовала је на многим такмичењима, са запаженим резултатима: трећа награда на такмичењу „Петар Коњовић“ (Београд), Специјална награда на Републичком такмичењу (Београд), трећа награда на Међународном такмичењу камерних састава (Балашиђармат, Мађарска), као и низ првих награда на разним фестивалима у држави. Такође је добитник повеље Новосадски анђели и награде Покрајинског секретаријата за културу. Свирала је у великом броју камерних састава са којима је такође постигла  изузетан успех. Као солиста наступила је са средњошколским симфонијским оркестром поводом прославе деведесетогодишњице школе „Исидор Бајић“. Године 2001. уписала је Академију уметности у Новом Саду, у класи Лауре Леваи-Аксин. И током студија остаје активан извођач, те наставља да ниже награде на такмичењима, и као солиста и као члан два камерна ансамбла – трија „Позитив“ и дувачког квинтета „Квартет“. Најзначајније признање представља Прва награда (100 бодова) на међународном такмичењу младих музичара у Охриду, „Охридски бисери“. Као концертни извођач наступа у Сомбору, Новом Саду, Београду, Сремској Митровици, Бачкој Паланци… У оквиру традиционалних пројеката Академије уметности, наступила је као солиста уз пратњу Симфонијског оркестра Академије уметности. Снимала је за РТВ Нови Сад. Свирала је и у великом броју камерних састава, од којих се издвајају дувачки квинтет „Квартет“ и трио „Позитив“. Као члан ових ансамбала освојила је низ првих награда, од којих се издваја Прва награда са триом „Позитив“ на Међународном такмичењу „ Citta di Padova “ 2004. године, где су били веома запажени и добили прилику да свирају целовечерњи концерт 2005. године у Падови.  Године 2007. је добила сертификат „Associated Board of Royal Scools of Music “ за инструктора флауте за Југоисточну Европу. Са тријом „Позитив“ је положила испит из камерне музике (Advanced Level) који организује Associated Board of Royal Scools of Music. Похађала је мајсторске курсеве код Михаела Мартина Кофлера (Аустрија), Софи Шерије (Француска), Јаноша Балинта (Мађарска), Ицеша Гергеља (Мађарска), Бориса Превишића (Швајцарска), као и мајсторски курс из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија). Тренутно ради као професор флауте, камерне музике и читања с листа у Музичкој школи „Исидор Бајић“ у Новом Саду. Њени ученици су освојили преко 90 првих награда на међународним, домаћим и Републичком такмичењу. Такође су веома запажени наступи камерних састава на концертима у Норичу (Енглеска) 2008. и 2010. године, у Велењу (Словенија) 2011. године и Темишвару (Румунија) 2014. године. Такође, ради као генерални секретар Међународног такмичења „Антон Еберст“. Са колегиницом Вероником Антуновић Марић је основала Фестивал камерне музике у Новом Саду. Била је члан је оркестра опере Српског народног позоришта у Новом Саду (пиколо флаута) од 2010. до 2012. године. Члан је Војвођанског симфонијског оркестра, оркестра „Орфелин“ (соло флаутиста), трија „Нови Сад“ (флаута, обоа, клавир) и Новосадског дувачког квинтета. Тренутно је студент докторских студија из камерне музике на Факултету музичке уметности у Београду, у класи Игора Лазића.

Вероника Антуновић је обоу почела да свира са 14 година. Основну и средњу музичку школу завршила је у Новом Саду у Музичкој школи „Исидор Бајић” у класи профeсорке Жужане Егић. 1995. године уписала је Академију уметности у Новом Саду у класи професора Љубише Петрушевског, код кога је учила три године. Четврту годину била је у класи професора Габора Диенеша из Будимпеште и асистента Владимира Пушкаша. Дипломирала је 2000. године. Магистарске студије завршила је на Академији уметности у Новом Саду у класи професора Јаноша Кемења из Будимпеште. У школској 1999/2000. години  била је студент на Музичкој академији Liszt Ferenc у Будимпешти, у класи професора Петера Понграца и асистента  Габора Диенеша. Током школовања остварила је резултате на такмичењима, од којих се издвајају Републичко такмичење у Београду 1995. године са освојеном другом наградом и 1997. године са освојеном првом наградом.

Похађала је мајсторске курсеве еминентних професора обое – Хана де Вриса (Холандија),  Ласла Хададија (Француска), Ленчеш Лајоша (Немачка) Јаноша Кемења (Мађарска), Штефана Шилија (Немачка) и Хансјерг Шеленбергера (Немачка) као и мајсторске курсеве из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија). Наступала је на многим концертима као солиста и као члан камерних ансамбала, у Србији и у иностранству (Мађарска, Босна и Херцеговина, Словенија). Била је члан дувачког квартета Quaternion. Као члан Војвођанске омладинске филхармоније и Новосадских солиста имала је наступе у земљи и иностранству (Словенија, Мађарска, Аустрија, Немачка). Године 2004. је била члан Verbier Festival Orchestra из Швајцарске, са којим је концертирала широм Европе и Блиског истока, а од 2010. године члан је Maribor International Orchestra из Словеније. Члан је и Симфонијског оркестра југоисточне Европе из Сарајева, Војвођанског симфонијског оркестра и оркестра Орфелин из Новог Сада. Предавала је обоу у Музичкој школи „Владо Милошевић” у Бања Луци, од 2001. до 2011. године. Од 2008. године концертира са пијанисткињом Тимеом Хотић. Тренутно ради у оркестру Српског народног позоришта у Новом Саду као соло обоиста и члан је Новосадског дувачког квинтета и трија Нови Сад (флаута, обоа, клавир).

Мирко Марић рођен је у Сремској Митровици 1983. године.  Mузичко образовање започео је у родном граду у музичкој школи „Петар Кранчевић”, у класи  профeсора  Александра Гошева из Македоније. Средњу музичку школу „Исидор Бајић“ у Новом Саду завршио је у класи професорке  Јелене Јеремић. Уписавши се на новосадску Академију уметности, студира у класама  професора  Ференца Тарјанија из Будимпеште и професора Ненада Васића.  Студије завршава  у Словенији на љубљанској Академији за гласбо, у класи професора Боштјана Липовшека.  За време школовања био је добитник више првих, других и специјалних награда на државним и међународним такмичењима у Новом Саду и Београду. Године 2008. у новосадској Синагоги је наступио као солиста са оркестром Академије уметности, изводећи В. А. Моцарта, концерт бр. 3 у Ес- дуру. До сада је похађао семинаре признатих хорниста као што су: Штефан Дор (Немачка), Ференц Тарјани (Мађарска), Боштјан Липовшек (Словенија), Луиз Гарсија (Бразил), Андреас Казале (Француска), Георг Пол (Немачка), Франсис Орвал (Белгија), Михаел Хинтерхолцер (Аустрија/Немачка). Своје оркестарско искуство до сада  је стицао на позицијама од прве до осме хорне у  оркестрима Суботичке филхармоније,  Омладинског симфонијског оркестра Србије,  Ns Brass Orchestra, Академски оркестри (Нови Сад, Љубљана), Београдска филхармонија, Црногорски симфонијски оркестар, Junge Philharmonie (Штутгарт), Оркестар опере Српског народног позоришта (пет година хонорарно на позицији треће хорне), Дувачки и брасс оркестар  Академије за гласбо (Љубљана), Војвођански симфонијски оркестар (од 2004. године до данас), Youth Simphony Orchestra of South- Eastern Europe, Maribor International Orchestra.  Од оснивања је гостујући први хорниста Бањалучке филхармоније. Такође је стални члан оркестра Орфелин из Новог Сада. Године  2010.  је као члан квартета хорни Академије за гласбо освојио златну плакету и прву награду на словеначком државном такмичењу ТЕМСИГ. У фебруару 2011. године учествовао је у раду симфонијског оркестра EUPHONY на централноевропској турнеји, под диригентском палицом маестра Золтана Кочиша (Мађарска). Редовно наступа  у оквиру фестивала Номус и Бемус као камерни и оркестарски музичар. Оснивач је и члан Новосадског дувачког квинтета и октета хорни ХоРОРн из Словеније. Од 2010. до 2015. године био је запослен у Музичкој школи „Исидор Бајић“ у Новом Саду као наставник хорне и камерне музике. Од сезоне 2013/2014. редовно је запослен у оркестру Београдске филхармоније на позицији треће хорне. Са оркестром Београдске филхармоније, међу бројним наступима, три пута је наступао са маестром Зубином Мехтом (2005, 2013. и 2015.) и гостовао на првој турнеји Београдске филхармоније у Сједињеним америчким државама (Чикаго, Кливленд, Вашингтон, Њујорк). Тренутно је студент прве године докторских студија из камерне музике на Факултету музичке уметности у Београду, у класи Игора Лазића.

Александар Ђермановић је пијаниста на докторским студијама на Академији уметности у Новом Саду, под менторством др Дориана Лељака. Претходно је завршио специјалистичке студијe у Салзбургу на Моцартеуму у класи професора Жака Рувиеа, као и мастер студије и престижне студије Артист дипломе на Краљевском музичком колеџу у Лондону, у класи професора Иана Џонса и Дмитри Алексејева. Током школовања био је добитник пуне стипендије Royal College of Music, пуне ABRSM стипендије, као и Lee Abbey награде и Henry Wood фонда. Такође је био стипендиста Гери и Еленор Брас фонда и Леверхулм студентске стипендије. Након студија био је запослен као асистент на Краљевском колеџу након што му је додељена Антони Салтмарш асистентура за клавирску сарадњу за годину 2015/16. и изабран је за Парк Лејн уметника за 2016/17. годину са виолинисткињом Јунсли Парк. У Србији је завршио основне и мастер студије у класи професора  др Дориана Лељака на Академији уместности у Новом Саду, где тренутно ради као стручни сарадник и МШ „Исидор Бајић“ у класи професорке Татјане Вукмановић, након што је почео да свира клавир са 11 година. Александар је наступао у салама широм Европе: Rachmaninoff сала (Москва), у Лондону у салама попут: Royal Albert Hall, Wigmore Hall, Steinway Hall, Purcell Room u Queen Elisabeth Hall, Cadogan Hall, St. Martin’-in-the-Fields, Француски институт (Концерт је снимао BBC3 радио), Amaryllis Flemming Concert Hall, Pump-room Hall (Bath), Assembly Hall (Tunbridge Wells), Assembly House (Norwich), концертним дворанама у Скандерборгу и Виборгу у Данској, у Београду у Великој сали Коларчеве задужбине итд. Наступао је са оркестрима попут Royal Tunbridge Wells Symphony Orchestra, Youth Musicians Symphony Orchestra, City of Rochester Symphony Orchestra, Lokrian ансамблом, Војвођанским симфонијским оркестром,  Симфонијским оркестром Академије уметности као и Камератом Академиком. Освајао је награде на међународним и домаћим такмичењима за соло клавир, као камерни музичар и као композитор: 2017 – Citta di San Donna di Piave (Италија), 3. награда; 2015 – Sheepdrove Intercollegiate Piano Competition (Енглеска), 3. награда; 2011 – Меморијал Др Војислав Вучковић (Београд), 1. награда; 2008 – Меморијал Исидор Бајић (Нови Сад), 1. награда; 2008 – Међународни  фестива славенске музике (Москва), Лауреат другог степена, једини награђени на целом такмичењу у свим категоријама; 2006 – Шабац, интернационално такмичење, 1. награда; 2006, 2007. и 2008 – 1. награда и титула Лауреата на Републичком такмичењу у Београду како солистички, тако и у камерним саставима; 2005 – Деца композитори СЦГ, 1. награда.

Као композитор учествовао је на курсу код Александре Вребалов и његов дувачки квинтет је премијерно изведен у Градској кући града Сомбора и у галерији Павла Бељанског у Новом Саду. Емитован је на РТВ радију. Његова композиција треба да буде издата у Лондону у издавачкој кући  Faber Music. Свирао је у Француском институту као један од 6 изабраних студента Краљевског музичког колеџа у Лондону и Супериор академије у Паризу на концерту који је сниман и преношен од стране радија BBC3. У Лондону је након концерта са YMSO, са диригентом Џејмсом Блером издат диск од стране менаџмента St. John’s Smith Square концертне дворане 2016. године са Прокофјевим трећим клавирским концертом. 2015. је наступио као замена у последњем моменту на концерту са Краљевским Танбриџ Велс симфонијским оркестром изводећи Шопенов први клавирски концерт са диригентом Нилом Томсоном. Недавно је наступао на гала отварању IX Меморијала Исидор Бајић у  Новом Саду са Војвођанским симфонијским оркестром и диригентом Ђанлука Марћаном. 1. децембра 2018. године изводи трећи клавирски концерт Сергеја Прокофјева. У фебруару 2019. је наступао у регуларној сезони Ројал Танбриџ Велса у Енглеској са RTWSO и диригентом Нилом Томсоном, изводећи први клавирски концерт Јоханеса Брамса.

Фото: Александар Кором, Митар Поповић

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања