event_note Koncert
18.05.2023 - 18.05.2023 access_time 20.00

USKORO – Muzički stand up performans Aleksandra Saše Petrovića i Senke Nedeljković & Light Classic Band Orchestra

location_on Velika sala
event_note Koncert
18.05.2023 - 18.05.2023 access_time 20.00

USKORO – Muzički stand up performans Aleksandra Saše Petrovića i Senke Nedeljković & Light Classic Band Orchestra

location_on Velika sala

18. maja 2023. godine sa početkom u 20.00 časova u Velikoj sali Kulturnog centra biće održan muzički stand up performans Aleksandra Saše Petrovića i Senke Nedeljković & Light Classic Band Orchestra uz gosta iznenađenja večeri.

Koncept večeri nije klasična stand up satira, no ugodan, prefinjen način komunikacije sa publikom, pun humora na temu ljubavi, žena, muškaraca, ljudi, večnim temama na koje ima hiljadu pitanja i hiljadu odgovora. Vrlo umešno će se mešati i upotpunjavati mudrosti ranijeg i današnjeg doba… Paralelno i dijagonalno povezivanje vremena sadašnjeg sa prošlim će donositi nova saznanja o bitnim nevažnim stvarima od značaja u životu jednog čoveka. Sve je to isprepletano izborom najlepših ljubavnih hitova classic-pop muzičkog žanra, muzike iz filma, velikih hitova svetske i domaće muzičke scene. Pored monologa glavnog naratora, postoji mogućnost aktivnog učešća publike, po volji. Spontanost je primarna, a momenat trenutnog nadahnuća najvažniji segment, bez klasičnog koncepta nastupa jednog serioznog vokalnog umetnika… Potpuno neočekivani smerovi interpretacija svima poznatih kompozicija u vrlo originalnim aranžmanima će doneti bitnu razliku u odnosu spram anplagd orkestarskih ansambala i njihovih programa. S ovim konceptom programa očekujte neočekivano i sve u svrhu jedne pozitivne poruke publikumu.

Aleksandar Saša Petrović, tenor (1972). Diplomirao je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, prvo na studijskom Odseku za opštu muzičku pedagogiju, a potom na studijskom Odseku za solo pevanje u klasi profesorke Vere Kovač-Vitkai.
Na sceni Opere SNP debitovao je ulogom Alfreda u Štrausovoj opereti Slepi miš, a zatim slede uloge kapetana Luja u operi Suton S. Hristića, Magdafa u operi Magbet Đ. Verdija, Alfreda u operi Travijata Đ. Verdija, Pinkertona u Pučinijevoj operi Madam Baterflaj, vojvode od Mantove u operi Rigoleto, vojvode od Rajhštata u istoimenoj opereti Petra Stojanovića, Vaskrsenje od Franka Alfana i Toske od Đakoma Pučinija. Donosi prve role u operama Boemi (Đ. Pučini), Nabuko (Đ. Verdi), Lučija od Lamermura (Đ. Doniceti), Don Paskvale (Đ. Doniceti), Trubadur (Đ. Verdi), Simon Bokanegra (Đ. Verdi), Knez Ivo od Semberije (I. Bajić). Sarađivao je s Narodnim pozorištem u Beogradu, kao i sa teatrom „Madlenijaum“ u Beogradu. Ostvaruje nastupe sa Beogradskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Radio-televizije Srbije, Vojvođanskim simfonijskim orkestrom, Simfonijskim orkestrom Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, Horom i orkestrom Sarajevske opere, Simfonijskim orkestrom Hrvatske radio-televizije (koncert je realizovan u dvorani Lisinski u Zagrebu), Sarajevskom filharmonijom, te s ansamblom LJubljanske opere (sa kojim je u Cankarjevom domu izveo Rosinijevu Svečanu misu). Od 2005. godine počinje saradnju sa Makedonskim nacionalnim teatrom „Travijata“, a tokom realizacije izvedbe Devete simfonije Ludviga van Betovena, s horom „Obilić“ i Simfonijskim orkestrom iz Rima, nastupa u Beogradu i Rimu. Nakon svetske audicije Armel Mezzo Competition, 2011. godine proglašen je za jednog od najboljih operskih pevača. Sarađuje s teatrom u Krakovu gde priprema operu V. Ulmana Dea Kaiser fon Atlantis, s ulogom Arlekina. S istom operom peva na prestižnom operskom festivalu u Segedinu, gde s ansamblom iz Krakova dobija Nagradu za najbolje izvođenje i produkciju festivala. Predstoje mu gostovanja u Francuskoj (u Avinjonu), Mađarskoj (u Segedinu) i Poljskoj (u Krakovu).
Na maratonskom svetskom takmičenju Dijane i Borisa Martinovića osvojio je i treću nagradu tokom 2021. godine. Izbor najboljih sastavljen je od strane stručno-umetničkog žirija koje čine: tenor i profesor solo pevanja na Državnoj umetničkoj akademiji u Plovdivu – Ivailo Mihailov; umetnički i generalni direktor udruženja Verismo opere i umetnički direktor opere u Južnoj Karolini i NJu Hempširu – Điorđo Lalov; pijanista, profesor solo-pevanja i direktor operske kompanije BelCantanti u Vašingtonu – Katarina Soverova; dirigent, direktor Operskog studija Bečke državne opere, profesor na Bečkom univerzitetu i Univerzitetu Superior u Madridu – Gabrijela de Esteban; mecosopran i profesor na Đulijardu – Deniz Grejvs; profesor na Univerzitetu Kalifornije, na Američkom konzervatorijumu za muziku i na Ćun-Ćang univerzitetu u Kini – Jun Im Sang, kao i operski pevač Boris Martinović.
Pevao je pod dirigentskim vođstvom Mladena Jagušta, Iona Janka, Imre Toplaka, Ejndžela Surija, Berislava Skenderovića, Lorisa Valtolinija, Ognjena Bomostara, Ive Lipanovića, Valisara Genceva, Bojana Caneva, Bojana Suđića, Frančeska la Vekija, Emira Nuhanovića, Gorjana Korunovskog, Luisa Salemna, Sajmona Robinsona, Zorana Juranića, Željke Milanović, Volfganga Šajta, Ilmana Lapinša, Mikhaila Sinkeviča, Diana Tčobanova, Tomaša Tokarčika, Đanluke Marćana i nekoliko drugih dirigenata.
Redovno gostuje na radijskim emisijama Con Anima Radio Beograda, organizuje humanitarne koncerte Muzička intermeca sa svojim sinovima Lukom i Vukom Petrović, i često prilaže intervjue časopisima kao što su: Glorija, Vjesnik, Hronika, Novosti, Blic, Dnevnik i mnogi drugi.

Operski repertoar:

  1. S. Hristić, Suton (Lujo)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  2. J. Štraus, Die Fledermaus (Alfred)
  3. Đ. Verdi, La Traviata (Alfredo)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  4. Đ. Verdi, Magbeth (Magduf)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  5. Đ. Pučini, Madam Butterfly (Pincerton)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  6. Đ. Verdi, Rigoleto (Duka di Mantova)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  7. P. Stojanović, Vojvoda od Rajhštata (Vojvoda)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  8. F. Alfano, Risurrezione (Dimitri Ivanović)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  9. Đ. Pučini, Toska (Kavardosi)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  10. Đ. Doniceti, Lučija od Lamermura (Edgardo)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  11. Đ. Verdi, Nabuko (Ismail)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  12. Đ. Pučini, Boemi (Rodolfo)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  13. Đ. Verdi, Il Trovatore (Manriko)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  14. Đ. Doniceti, Don Paskvale (Ernesto)
    Narodno pozorište u Sarajevu
  15. V. Ulman, Der Kaiser von Atlantis (Harlekin)
    Opera Krakov
  16. Đ. Verdi, Simone Boccanegra (Gabriele Adorno)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  17. I. Bajić, Knez Ivo od Semberije (Kulin Beg)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  18. I. Kalman, Kneginja čardaša (Edvin)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  19. P. Maskanji, Kavaleria Rusticana (Turidu)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  20. D. Despić, Pop Ćira i pop Spira (pop Ćira)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  21. Đ. Verdi, Aida (Radames)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu
  22. Ž. Bize, Karmen (Don Hose)
    Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu

 

Dr um. Senka Nedeljković, sopran, rođena u Novom Sadu u umetničkoj porodici Soldatović. Završila osnovnu baletsku i srednju muzičku školu, odsek Solo pevanje, u klasi prof. Prizrenke Petković i prof. Nikole Davida. Diplomirala na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, odsek Solo pevanje, u klasi prof. mr Vere Kovač Vitkai 2005. godine, u čijoj klasi je i magistrirala 2008. Od 2009. do 2010. usavršavala se na Odseku za oratorijum na Univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u Gracu (Austrija), u klasi prof. Martiana Klitmana. Odbranom teze doktorskog umetničkog projekta Zanosni čas, komparativna interpretacija Milojevićeve vokalne lirike na originalnom jeziku i u prepevu (mentor dr Milica Stojadinović) na Akademiji umetnosti u Novom Sadu stekla je zvanje doktora umetnosti. Od decembra 2001. honorarni je član i solista opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu. Uloge koje je ostvarila su: Museta „Boemi” (Đ. Pučini), Đilda „Rigoleto“ (Đ. Verdi), Adina „L’Elisir d’amore” (Đ. Doniceti), Pamina „Die Zauberflote“ (V. A. Mocart), Zerlina „Don Đovani“ (V. A. Mocart), Ana „Vojvoda od Rajhštata” (P. Stojanović), Anita „Jabuka” (J. Štraus Mlađi), Luiđija „Viva la mamma”(G. Doniceti), Evica „Pokondirena tikva” (M. Logar) , Coutess Stasi „Kneginja čardaša” (E. Kalman)… Pored brojnih koncerata u zemlji i inostranstvu, izdvajaju se solistički koncerti u Dortmundu (Nemačka), Gentu (Belgija), Segedinu (Mađarska), Osijeku (Hrvatska), Lucernu (Švajcarska), Kranju (Slovenija), Novom Sadu, kao i brojni nastupi sa Kamernim operskim društvom iz Novog Sada, udruženjem Visoko Ce (koje se bavi izvođenjem opera za decu) i udruženjem Opera Panonika iz Osijeka. Od avgusta 2004. stalno je zaposlena u Muzičkoj školi „Isidor Bajić” u Novom Sadu na mestu profesora solo pevanja. NJeni učenici su dobitnici stipendija fonda za unapređenje vokalne umetnosti mladih „Melanija Bugarinović i ćerke Mirjane Kalinović-Kalin“, kao i brojnih nagrada na takmičenjima u zemlji i inostranstvu. 2013, 2015, 2018. i 2019. godine dobija Nagradu „Talenti“, koja se dodeljuje najuspešnijim i najtalentovanijim učenicima i njihovim mentorima iz oblasti nauke, muzike, kulture i umetnosti, a dodeljuje je Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu AP Vojvodine. Kao član žirija učestovala je na međunarodnim takmičenjima „Lav Mirski” u Osjeku (Hrvatska), „Vera Kovač Vitkai”, Novi Sad (Srbija), „Lazar Jovanović”, Beograd (Srbija), „Slovenski susreti”, Balašiha (Rusija), „Radmila Bakočević”, Kragujevac (Srbija), „Nikola Cvejić“, Ruma (Srbija)…

Foto: privatna arhiva

Foto: privatna arhiva

Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja