event_note Izložba
26.09.2016 - 10.10.2016 access_time 19.00

Multimedijalna izložba „Logos“ LJiljane Bursać

location_on Likovni salon KCNS
event_note Izložba
26.09.2016 - 10.10.2016 access_time 19.00

Multimedijalna izložba „Logos“ LJiljane Bursać

location_on Likovni salon KCNS

U Likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada u ponedeljak 26.septembra u 19 časova  biće otovorena multimedijalna izložba umetnice LJiljane Bursać. Stručni saradnik, istoričarka umetnosti Irina Tomić, autor tekstova za kataloge, radiće vođenja u KCNS u petak, 07. oktobra u 18 časova. Izložba traje do 10.oktobra.

Izložba je multimedijalnog karaktera i obuhvata nekoliko segmenata. Prvi čini modifikovani reprint – artist`s book in progress, digitalizovane retke srednjevekovne rukopisne i štampane knjige, tekstovi i dokumenta, dnevna štampa i blogovi iz oblasti filozofije, nauke, istorije, religije, muzike, u formi knjige – objekta ili u vidu prostorne instalacije promenljivih dimenzija. Knjige, sveske i listovi rađeni su na paus papiru formata A4 uz ručnu doradu, upotrebom pigmenata zlata i srebra, korišćenjem valjka i pečata. Pojedini radovi `spakovani` su u kliritne korice i kutije.

Drugi segment sadrži crteže na paus papiru različitih dimenzija u formi zidnih instalacija, apstraktne kaligrafije i pisma – asemic writing, upotrebom različitih pigmenata zlata, srebra, sedefa, grafita, tuša i akrilika rađenih različitim alatima. Treći segment čini ambijetalna – interaktivna postavka čitaonica digitalnih prostora dostupna posetiocima-konzumentima reprintovanog materijala.

Četvrti segment: video rad – as slow as possible
Peti segment čini akcija – ručno reprodukovanje , na grafo foliji , srednjevekovne štampane knjige, koju će umetnica LJiljana Bursać započeti na otvaranju izložbe u Galeriji 73 u Beogradu.

Na izložbi umetnica uključuje i rad gosta-saradnika, likovnog umetnika Dejana S, Bogojevića, u formi reprinta postojećeg rada. Drugi gost – saradnik, muzičar Marko Milivojević uradio je minimalističku intervenciju na delu Le Shansonnier Cordiforme, 15. vek, stvorivši ambijentalnu zvučnu instalaciju koja će biti izvedena u Galeriji 73.

Prethodne dve izložbe iz ciklusa Logos LJiljana Bursać priredila je u Galeriji Centar u Podgorici 2013g, i u Janco Dada Museum u Ein Hod Izrael 2015-2016g.

LJiljana Bursać

Rođena je 27.10.1946 g. u Kragujevcu, Srbija. Studirala je na Likovnoj akademiji u Beču, Austrija, a usavršavala se i studijski boravila u SAD, Nemačkoj , Francuskoj, A.R.Siriji i Izraelu. Član je ULUS-a od 1972 g.,
Korisnik stipendije Fond Mladih 1972-74 i 1975-77 g.
Od 1971 godine priredila je više od 40 samostalnih izložb i učestvovala je na preko tri stotine grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. /
NJena dela nalaze se u uglednim muzejsko-galerijskim ustanovama i privatnim zbirkama širom nekadašnje Jugoslavije i u svetu, sa statusom kulturnog dobra Srbije i Izraela,
osnivač je i predsednik Art Forum,
1999 -2000 g. izvela je performans Most Svetlosti na mostu u Kosovskoj Mitrovici.
nagrade ;
1976 g.- Mantova, Italija, Premio Nazionale R. Giorgi – Medalia d’Argento,
1976 g.- Mantova, Italija, Placeta San Benedeto Po,
1990 g.- Piran, Slovenija, Ex Tempore,
2012 g – Beograd, Vinčanska Povelja,
priznanja ;
2002 g.- Povelja Udruženja Književnika Srbije za projekat-performans Most Svetlosti
Od 2004 g. – UNESKO, Pokroviteljstvo za autorske projekte, koncepciju i realizaciju programa Art Forum-a.

„…U kaligrafiji, kao i u mnogim umetničkim zanatima, ritmička repetitivnost paterna je najznačajnija odlika. LJiljana Bursać transponovala je takav pristup u dva nova rada. Prvo delo se sastoji iz samo dva elementa: paterna ruže i slova u stilu Bauhausa, a njihovom alternacijom i repetitivnošću umetnica je stvorila vrlo kompleksno delo. Paterni ružinog cveta, naizgled identični, rađeni su po istoj shemi, ali slobodnom rukom, te je svaki od njih delo za sebe. Ipak, repetitivnost je sastavni deo njihovog kreativnog procesa, za koji umetnica prolazi kroz više pripremnih faza. Kako bi elementi bili naizgled identični, oni se moraju izvoditi po šablonu koji zahteva uvek isti pokret, udisaj i izdisaj. Tako je sȃm „čin stvaranja postao umetničko delo po sebi“, istovremeno i pomenuti molitveni, meditativni proces, odnosno stanje duha…“

Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja