O koncertu i muzičarima:
Koncept slobodne improvizacije u okviru improvizovane muzike može se predstaviti činom muzičara-izvođača kojim nastaje potpuno nova, zaokružena i smislena muzička celina. Ona je u odnosu na kreaciju stvorenu pisanim putem temporalno ograničena i može biti delimično ili čak potpuno oslobođena unapred pripremljenog muzičkog materijala. Nastaje od prvog zvuka u prostoru i svaki sledeći potez, senzibilitet i fundus znanja izvođača određuje njen pravac formalnog i sadržajnog razvitka. Sloboda u stvaranju gradi se na temeljima opštih zakonitosti muzike kao takve i odsustvu pravila koje nalažu žanrovski principi pojedinačnih epoha u istoriji muzike.
Nastanak saradnje produkt je rada Silarda Mezeija (Mezei Szilárd), kompozitora i violiste sa epitetom najboljeg ovdašnjeg avangardnog muzičara, i njegovom angažmanu na polju obučavanja i popularizacije improvizovane muzike među mlađom generacijom novosadskih muzičara. Pored radionica spomenutog kompozitora pod nazivom LEVEGŐ – VAZDUH – AIR 2011. i 2012. godine, vezuje ih i zajedničko učestvovanje na koncertima i studijskim projektima.
Mezei Silard je rođen 1974. u Senti. Nižu i srednju muzičku školu (odsek- violina) završio u Senti i Subotici. Četiri godine je studirao kompoziciju na Fakultetu muzicke umetnosi u Beogradu, u klasi profesora Zorana Erica. Kao kompozitora prvenstveno ga interesuje sprega između improvizacije i kompozicije, džez i narodna muzika. Aktivno se bavi i pozorišnom muzikom. Svira i autenticnu narodnu muziku i improvizativnu muziku na bazi narodne muzike. Učestvovao na Vojvođanskim mađarskim muzičkim večerima 1998.godine sa Gudačkim triom, 2000. godine sa kompozicijom Čuvalica, a 2001. sa kompozicijom Tibetanski brzi (2). Gudački trio mu je izveden i na međunarodnom festivalu savremene muzike “ ONDINE 98″ u Roveretu, Italiji. Na međunarodnoj Tribini kompozitora 1998. godine za kompoziciju (TRIO) za flautu, klavir i udaraljke u kategoriji studentskih kompozicija osvojio treću nagradu. 2000. godine dobio Sterijinu nagradu za muziku u predstavi Pripitomljavanja.
Kao predavač i učesnik sarađivao u više radionica za improvizovanu muziku, kao i u radionicama za intuitivnu muziku na kursevima za razvoj ličnosti. Trenutno vodi Mezei Szilárd Trio, Mezei Szilárd Quintet i Mezei Szilárd Ensemble, i sarađuje u više formacija (duo, trio, itd.) savremene improvizovane muzike.
Andrea Berendika (1984) je završila Akademiju umetnosti u Novom Sadu na odseku za flautu u klasi prof. Laure Levai-Aksin. Tokom školovanja je učestvovala na mnogim festivalima i međunarodnim takmičenjima gde je ostvarila zapažene rezultate. Nakon studija posvećuje se improvizovanoj muzici i istražuje mogućnosti svog instrumenta izvan njegove uobičajene upotrebe. Nastup na ovogodišnjem festivalu „Jazz, improvizovana muzika“ u Kanjiži skrenuo je pažnju na njene izvođačke kvalitete.
Tijana Stanković (1984) diplomirani teoretičar umetnosti, trenutno je na master studijama etnomuzikologije u klasi dr Nicea Fracilea, redovnog profesora na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Svira violinu i aktivno se bavi izvođaštvom u okviru različitih muzičkih žanrova – od tradicionalne, preko improvizovane muzike, pa sve do savremenih tendencija popularne muzike. Najdraža nagrada joj je laureat na međunarodnom takmičenju u Braili (Rumunija), u sastavu vokalni trio.
Marina DŽukljev (1983) je diplomirala na odseku za klavir na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Vladimira Ogarkova. Ostvarila je niz uspešnih nastupa u zemlji i inostranstvu, kako solistički, tako i u kamernim sastavima. Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja na takmičenjima. Sarađuje sa ansamblom Novosadskog pozorišta (Újvidéki Színház) u predstavi „Beržian i Dideki“ u adaptaciji Kate Đarmati (Gyarmati Kata) i Kinge Mezei.
Akoš Keseg (1991) violinista, pored fakultetskih studija na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu pohadja studije klasične muzike na programu ABRSM u okviru srednje muzičke škole Isidor Bajić kod profesora Čaba Zima. Poznavač i ljubitelj folklora Karpatskog bazena, aktivno bavi izvođaštvom autentične mađarske narodne muzike. Improvizovanom muzikom se upoznao u okviru radionice Mezei Szilárd-a 2012. godine pod nazivom LEVEGŐ – VAZDUH – AIR.
Ostavi komentar