event_note Koncert
25.05.2024 - 25.05.2024 access_time 19.00

Koncert violistkinje Dušice Polovine i pijaniste Miroslava Popovića 25. maja u Svečanoj sali Gradske kuće

location_on Druga lokacija: Svečana sala Gradske kuće
event_note Koncert
25.05.2024 - 25.05.2024 access_time 19.00

Koncert violistkinje Dušice Polovine i pijaniste Miroslava Popovića 25. maja u Svečanoj sali Gradske kuće

location_on Druga lokacija: Svečana sala Gradske kuće

U okviru programa muzičke redakcije Kulturnog centra Novoga Sada biće održan koncert violistkinje Dušice Polovine i pijaniste Miroslava Popovića. Koncert će biti realizovan u subotu, 25. maja 2024. godine u Svečanoj sali Gradske kuće s početkom u 19.00 časova. Na programu će biti dela D. Šostakoviča, F. Šuberta, M. Bruha, S. Prokofjeva i drugih.

Ulaz je slobodan!

Dobro došli!

Dušica Polovina (viola) doktor umetnosti, redovni profesor, rođena je u Novom Sadu , gde je još kao student 1986. godine održala svoj prvi solistički koncert u Studiju „M“. Posle završenih osnovnih studija viole na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Lasla Horvata, Dušica Polovina nastavila je da se usavršava na magistarskim i doktorskim umetničkim studijama, na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, prvo u klasi profesora Petra Ivanovića, a zatim pod mentorstvom profesora Dejana Mlađenovića. Uporedo se usavršavala na majstorskim kursevima, što je dovelo do redovne kocertne aktivnosti na solističkom planu. Solističke koncerte Dušica Polovina održala je u Novom Sadu, Beogradu, Somboru, Subotici, Zrenjaninu, Sremskoj Mitrovici, Valjevu, Šapcu, Bačkoj Topoli, Novom Kneževcu, Kotoru i Herceg Novom, radeći na afirmaciji viole kao solističkog instrumenta. Sarađivala je sa pijanistkinjama Marijom Đarmati, Marinom Mikić i Katarinom Radojičić-Firevski. Snimci sa održanih koncerata sačuvani su na dva promotivna kompakt diska u izdanju Radio Novog Sada. Dušica Polovina je 1997. godine učestvovala na Međunarodnom takmičenju violista Jurija Bašmeta u Moskvi. Svestrana orijentacija Dušice Polovine ogleda se u usmerenosti na kamernu muziku i orkestarsko sviranje. Preko dvadeset godina, Dušica Polovina bila je vođa deonice viola u kamernim, operskim i simfonijskim orkestrima. Saradnja sa značajnim brojem eminentnih solista i dirigenata, kako domaćih tako i inostranih, formirala ju je u vrsnog orkestarskog muzičara. U tom svojstvu, učestvovala je na sledećim festivalima: NOMUS, BEMUS, Ohridsko leto, Budva-grad teatar, Majske večeri i Kotor Art. U svojstvu člana kamernog ansambla, Dušica Polovina ostvarila je gostovanja u BiH, Hrvatskoj, Sloveniji, Makedoniji, Crnoj Gori, Rumuniji, Nemačkoj, Rusiji, Holandiji, Austriji, Francuskoj i Italiji. U periodu od 1999. godine do danas, u klasi Dušice Polovine diplomiralo je preko trideset studenata. NJihovo delovanje zapaženo je u vodećim kamernim, operskim i simfoniskim orkestrima kao i u muzičkim školama u Srbiji. Od 2006. do 2012. godine, Dušica Polovina je bila šef Katedre za gudačke instrumente na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Doktorirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, sa tezom: Komponente ekspresije u delima za violu i klavir Roberta Šumana i Johanesa Bramsa. U okviru programa ERASMUS održala je seminar za studente viole u LJubljani, 2021. godine.

Miroslav Popović bio je đak novosadske Muzičke škole „Isidor Bajić“, u klasi prof. Ivane Branovački. Diplomirao je 2008. godine kod Vladimira Ogarkova, gostujućeg profesora iz Rusije, na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Usavršavao se kod poznatih pedagoga: Miroslava Lili-Petrovića, Dušana Trbojevića, Arboa Valdma, Ninoslava Živkovića, Rite Kinke, Svetlane Bogino, Dijane Andersen, Priska Benoa  i drugih. Od priznanja koja je stekao tokom školovanja izdvajaju se Prve nagrade na Takmičenju mladih pijanista Jugoslavije u Nišu 1995. i 1996. godine, Prva nagrada na „Memorijalu Isidor Bajić” u Novom Sadu 2002. Specijalna nagrada „Frederik Šopen” na istom takmičenju, Prva nagrada na Takmičenju mladih pijanista u Šapcu 2003. godine. Nastupao je u novosadskoj Gradskoj kući, Sinagogi, Galeriji SANU u Beogradu, u sali Kolarčeve zadužbine, sali Beogradske filharmonije, Velikoj sali SKC-a Beograd, na festivalu SOMUS (Sombor) – solistički, sa orkestrom, i kao član kamernih sastava sa umetnicima: Radoslava Vorgić Žuržovan, LJiljana Lišković, Jožef Bisak, Nemanja Sovtić, LJubo Divac, Jelena Španović Šarenac, Lidija Knajp, Dušica Polovina, Teodora Boljanac i drugi. Od 1994. godine do danas ostvario je nekoliko radijskih i TV-snimaka za RTV Novi Sad. Radio je na idejnom projektu i ostvarenju studentskog festivala A Fest Akademije umetnosti u Novom Sadu 2007. i 2009. godine. NJegove kompozicije, kao i aranžmani za standardne i nestandardne muzičke sastave, javno su izvođeni, a neki od njih nalaze se u notnim izdanjima (za Muzički konzervatorijum u Ženevi) i na kompakt-disku (Pavane Records, Belgija). Dobitnik je Nagrade „Nevena Popović“ beogradskog Fakulteta muzičke umetnosti, za najznačajnije umetničko ostvarenje u 2022. godini. Na zagrebačkom Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika juna 2023. godine jedan je od laureata (nagrada grand prix ex-aequo) i dobitnik posebnog priznanja za izvođenje Prve sveske prelida Kloda Debisija. U periodu od 2008. do 2022. godine radio je kao profesor klavira i korepetitor u Muzičkoj školi „Petar Konjović” u Somboru, i njegovi učenici osvojili su nagrade na nekoliko domaćih takmičenja. Od 2020. godine student je doktorskih studija klavira na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi red. prof. Nataše Mitrović. Od 2022. godine zaposlen je na novosadskoj Akademiji umetnosti kao stručni saradnik korepetitor na gudačkoj katedri.

Foto: Privatna arhiva

 

Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja