event_note Koncert
13.04.2018 - 13.04.2018 access_time 20.00

Koncert Novosadskog duvačkog kvinteta 13. aprila u Gradskoj kući

location_on Druga lokacija: Svečana sala, Gradske kuće
event_note Koncert
13.04.2018 - 13.04.2018 access_time 20.00

Koncert Novosadskog duvačkog kvinteta 13. aprila u Gradskoj kući

location_on Druga lokacija: Svečana sala, Gradske kuće

Koncert Novosadskog duvačkog kvinteta biće održan u petak, 13. aprila u Svečanoj sali Gradske kuće s početkom u 20 sati. U okviru ciklusa „Paviljon muzike“, Novosadski duvački kvintet (Ksenija Mijatović violina, Veronika Antunović oboa, Kristijan Balaž klarinet, Goran Marinković fagot, Marko Marić horna) zajedno sa gostom, hornistom Igorom Lazićem izvešće kompozicije Mocarta, Reicha i Reineckea. Ulaz je slobodan. Dobro došli!

Biografije umetnika:

Veronika Antunović je obou počela da svira sa 14 godina. Osnovnu i srednju muzičku školu završila je u Novom Sadu u Muzičkoj školi „Isidor Bajić” u klasi profesorke Žužane Egić. 1995. godine upisala je Akademiju umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Ljubiše Petruševskog, kod koga je učila tri godine. Četvrtu godinu bila je u klasi profesora Gabora Dieneša iz Budimpešte i asistenta Vladimira Puškaša. Diplomirala je 2000. godine. Magistarske studije završila je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Janoša Kemenja iz Budimpešte. U školskoj 1999/2000. godini  bila je student na Muzičkoj akademiji Liszt Ferenc u Budimpešti, u klasi profesora Petera Pongraca i asistenta  Gabora Dieneša.

Tokom školovanja ostvarila je rezultate na takmičenjima, od kojih se izdvajaju Republičko takmičenje u Beogradu 1995. godine sa osvojenom drugom nagradom i 1997. godine sa osvojenom prvom nagradom.

Pohađala je majstorske kurseve eminentnih profesora oboe – Hana de Vrisa (Holandija),  Lasla Hadadija (Francuska), Lenčeš Lajoša (Nemačka) Janoša Kemenja (Mađarska), Štefana Šilija (Nemačka) i Hansjerg Šelenbergera (Nemačka) kao i majstorske kurseve iz kamerne muzike kod profesora Norberta Girlingera (Austrija) i Boštjana Lipovšeka (Slovenija).

Nastupala je na mnogim koncertima kao solista i kao član kamernih ansambala, u Srbiji i u inostranstvu (Mađarska, Bosna i Hercegovina, Slovenija). Bila je član duvačkog kvarteta Quaternion. Kao član Vojvođanske omladinske filharmonije i Novosadskih solista imala je nastupe u zemlji i inostranstvu (Slovenija, Mađarska, Austrija, Nemačka). Godine 2004. je bila član Verbier Festival Orchestra iz Švajcarske, sa kojim je koncertirala širom Evrope i Bliskog istoka, a od 2010. godine član je Maribor International Orchestra iz Slovenije. Član je i Simfonijskog orkestra jugoistočne Evrope iz Sarajeva, Vojvođanskog simfonijskog orkestra i orkestra Orfelin iz Novog Sada.

Predavala je obou u Muzičkoj školi „Vlado Milošević” u Banja Luci, od 2001. do 2011. godine. Od 2008. godine koncertira sa pijanistkinjom Timeom Hotić. Trenutno radi u orkestru Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu kao solo oboista i član je Novosadskog duvačkog kvinteta i trija Novi Sad (flauta, oboa, klavir).

Mirko Marić rođen je u Sremskoj Mitrovici 1983. godine.  Muzičko obrazovanje započeo je u rodnom gradu u muzičkoj školi „Petar Krančević”, u klasi  profesora  Aleksandra Goševa iz Makedonije. Srednju muzičku školu „Isidor Bajić“ u Novom Sadu završio je u klasi profesorke  Jelene Jeremić. Upisavši se na novosadsku Akademiju umetnosti, studira u klasama  profesora  Ferenca Tarjanija iz Budimpešte i profesora Nenada Vasića.  Studije završava  u Sloveniji na ljubljanskoj Akademiji za glasbo, u klasi profesora Boštjana Lipovšeka.  Za vreme školovanja bio je dobitnik više prvih, drugih i specijalnih nagrada na državnim i međunarodnim takmičenjima u Novom Sadu i Beogradu.

  1. godine u novosadskoj Sinagogi je nastupio kao solista sa orkestrom Akademije umetnosti, izvodeći V. A. Mocarta, koncert br. 3 u Es- duru.

Do sada je pohađao seminare priznatih hornista kao što su: Štefan Dor (Nemačka), Ferenc Tarjani (Mađarska), Boštjan Lipovšek (Slovenija), Luiz Garsija (Brazil), Andreas Kazale (Francuska), Georg Pol (Nemačka), Fransis Orval (Belgija), Mihael Hinterholcer (Austrija/Nemačka).

Svoje orkestarsko iskustvo do sada  je sticao na pozicijama od prve do osme horne u  orkestrima Subotičke filharmonije,  Omladinskog simfonijskog orkestra Srbije,  Ns Brass Orchestra, Akademski orkestri (Novi Sad, Ljubljana), Beogradska filharmonija, Crnogorski simfonijski orkestar, Junge Philharmonie (Štutgart), Orkestar opere Srpskog narodnog pozorišta (pet godina honorarno na poziciji treće horne), Duvački i brass orkestar  Akademije za glasbo (Ljubljana), Vojvođanski simfonijski orkestar (od 2004. godine do danas), Youth Simphony Orchestra of South- Eastern Europe, Maribor International Orchestra.  Od osnivanja je gostujući prvi hornista Banjalučke filharmonije. Takođe je stalni član orkestra Orfelin iz Novog Sada.

Godine  2010.  je kao član kvarteta horni Akademije za glasbo osvojio zlatnu plaketu i prvu nagradu na slovenačkom državnom takmičenju TEMSIG.

U februaru 2011. godine učestvovao je u radu simfonijskog orkestra EUPHONY na centralnoevropskoj turneji, pod dirigentskom palicom maestra Zoltana Kočiša (Mađarska).

Redovno nastupa  u okviru festivala Nomus i Bemus kao kamerni i orkestarski muzičar.

Osnivač je i član Novosadskog duvačkog kvinteta i okteta horni HoRORn iz Slovenije. Od 2010. do 2015. godine bio je zaposlen u Muzičkoj školi „Isidor Bajić“ u Novom Sadu kao nastavnik horne i kamerne muzike. Od sezone 2013/2014. redovno je zaposlen u orkestru Beogradske filharmonije na poziciji treće horne. Sa orkestrom Beogradske filharmonije, među brojnim nastupima, tri puta je nastupao sa maestrom Zubinom Mehtom (2005, 2013. i 2015.) i gostovao na prvoj turneji Beogradske filharmonije u Sjedinjenim američkim državama (Čikago, Klivlend, Vašington, Njujork).

Trenutno je student prve godine doktorskih studija iz kamerne muzike na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi Igora Lazića.

Ksenija Mijatović je rođena 1982. godine u Somboru, gde je završila Osnovnu muzičku školu „Petar Konjović“, u klasi Anice Sokola. Godine 1997. upisala je srednju muzičku školu „Isidor Bajić“ u Novom Sadu u klasi Aleksandra Đurića. Od 1995. do 2001. godine, učestvovala je na mnogim takmičenjima, sa zapaženim rezultatima: treća nagrada na takmičenju „Petar Konjović“ (Beograd), Specijalna nagrada na Republičkom takmičenju (Beograd), treća nagrada na Međunarodnom takmičenju kamernih sastava (Balašiđarmat, Mađarska), kao i niz prvih nagrada na raznim festivalima u državi. Takođe je dobitnik povelje Novosadski anđeli i nagrade Pokrajinskog sekretarijata za kulturu. Svirala je u velikom broju kamernih sastava sa kojima je takođe postigla  izuzetan uspeh. Kao solista nastupila je sa srednjoškolskim simfonijskim orkestrom povodom proslave devedesetogodišnjice škole „Isidor Bajić“.

Kristijan Boroš je rođen 1986. godine u Novom Sadu. Osnovnu i srednju muzičku školu „Isidor Bajić“ završava  u klasi profesora Pete Đure. Godine 2005. upisuje Akademiju umetnosti u Novom Sadu. Osnovne studije završava 2009, a master studije 2010. godine u klasi prof. mr Nikole Srdića. Tokom master studija radio je kao saradnik u nastavi, a od novembra 2011. godine zaposlen je kao stručni saradnik na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. U junu 2013. godine završava postdiplomske studije u klasi profesora Alojza Brandhofera na Univerzitetu „Mozarteum“ u Salcburgu (Austrija).

Tokom školovanja ostvario je zapažene rezultate na takmičenjima i muzičkim festivalima od kojih se izdvajaju republička takmičenja 2003. i 2005. godine u Beogradu, kao i takmičenja drvenih duvača u Požarevcu 2004. i 2005. godine, na kojima je osvajao zvanje lauerata.  Na Prvom međunarodnom takmičenju klarinetista i flautista Anton Eberst 2008. godine u Novom Sadu osvaja prvu nagradu. Na  Međunarodnom takmičenju mladih muzičara Ohridski biseri 2011. godine osvojio je drugu nagradu.

Pohađao je majstorske kurseve eminentnih profesora – J. Hlavač (Češka), M. Arinjon (Francuska), M. Bekavac (Slovenija), J. Kotar (Slovenija), Ž. Satmari (Mađarska), B. Kovač (Mađarska), kao i majstorske kurseve iz kamerne muzike kod profesora Norberta Girlingera (Austrija) i Boštjana Lipovšeka (Slovenija).

Od Univerziteta u Novom Sadu dobija nagradu za postignut uspeh u školskoj 2005/2006. godini, kao i nagradu za vrhunske rezultate u umetnosti za školsku 2008/2009. godinu. Dobitnik je  stipendije Univerziteta u Ljubljani za letnji semestar školske 2007/2008. godine. Bio je stipendista Fonda za mlade talente za školsku 2009/2010. godinu.

Pored brojnih solističkih koncerata održanih u zemlji i inostranstvu, ostvario je i zapažene nastupe sa kamernim ansamblima i orkestrima od kojih se posebno ističu: Novosadski duvački kvintet, Hor klarineta Akademije umetnosti, Simfonijski orkestar Akademije umetnosti, Vojvođanski simfonijski orkestar, Beogradska filharmonija, Orkestar opere Srpskog narodnog pozorišta, Camerata Academica, orkestar Orfelin.

Trenutno je student doktorskih studija iz klarineta na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi Tadeja Keniga.

Goran Marinković (1962) je diplomirao na Odseku za duvačke instrumente – fagot  i na Odseku za kompoziciju i orkestraciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Postdiplomske studije je završio na Odseku za duvačke instrumente – fagot. Stekao je titulu doktora umetnosti 2013. godine, (oblast kamerna muzika: Profilacija zvuka i interpretativna uloga fagota u kamernim delima srpskih kompozitora 20. i 21. veka, mentor mr Zorica Ćetković).

Tokom svoje umetničke karijere bio je član i prvi solo fagotista Beogradske filharmonije i Državnog kamernog orkestra Cyprus State Orchestra. Goran Marinković je prvi solo fagotista orkestra Camerata Serbica.

Bio je član kamernog ansambla Beogradski barokni kvartet, član duvačkog kvinteta Less Bacchanalles, i Ansambla za novu muziku. Trenutno je član ansambla Gradilište, Beogradskog kamernog seksteta i kamernog ansambla Novosadski duvački kvintet.

Goran Marinković imao je veliki broj solističkih resitala i koncerata kamerne muzike: samostalni resital, ciklus Susret s umetnikom, 2005. godine; serija koncerata – Nacionalna koncertna sezona (2008); resital u galeriji Artget, Kulturni centar Beograda (2008); dva koncerta duvačkog seksteta u Zadužbini Ilije M. Kolarca, 2009. godine; koncert kamerne muzike Večernja promenada ( Zadužbina Ilije M. Kolarca 2010. godine); koncert kamerne muzika za instrumentalni kvintet i septet (sala Beogradske filharmonije 2010. godine); koncert kamerne muzike i izvođenje autorskog dela Goran Marinković i prijatelji (2011); Profilacija zvuka i interpretativna uloga fagota u kamernim delima srpskih kompozitora 20. i 21. veka – koncert u sali Studentskog kulturnog centra 2013. godine; dva koncerta ansambla Beogradski kamerni sekstet u sali SKC-a i sali Beogradske filharmonije 2016. godine.

Kompozicije Gorana Marinkovića izvođene su na Tribinama savremenih kompozitora u Opatiji i Beogradu, na koncertima u okviru BEMUS-a i na brojnim koncertima u zemlji i inostranstvu. Njegova dela izvođena su i u alternativnim prostorima koji afirmišu stvaralaštvo savremenih autora.

Na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu je u zvanju redovnog profesora na Katedri za kamernu muziku za rad sa duvačkim ansamblima.

Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja