event_note Концерт
13.04.2018 - 13.04.2018 access_time 20.00

Концерт Новосадског дувачког квинтета 13. априла у Градској кући

location_on Друга локација: Свечана сала, Градске куће
event_note Концерт
13.04.2018 - 13.04.2018 access_time 20.00

Концерт Новосадског дувачког квинтета 13. априла у Градској кући

location_on Друга локација: Свечана сала, Градске куће

Концерт Новосадског дувачког квинтета биће одржан у петак, 13. априла у Свечаној сали Градске куће с почетком у 20 сати. У оквиру циклуса „Павиљон музике“, Новосадски дувачки квинтет (Ксенија Мијатовић виолина, Вероника Антуновић обоа, Кристијан Балаж кларинет, Горан Маринковић фагот, Марко Марић хорна) заједно са гостом, хорнистом Игором Лазићем извешће композиције Моцарта, Reicha и Reineckea. Улаз је слободан. Добро дошли!

Биографије уметника:

Вероника Антуновић је обоу почела да свира са 14 година. Основну и средњу музичку школу завршила је у Новом Саду у Музичкој школи „Исидор Бајић” у класи профeсорке Жужане Егић. 1995. године уписала је Академију уметности у Новом Саду у класи професора Љубише Петрушевског, код кога је учила три године. Четврту годину била је у класи професора Габора Диенеша из Будимпеште и асистента Владимира Пушкаша. Дипломирала је 2000. године. Магистарске студије завршила је на Академији уметности у Новом Саду у класи професора Јаноша Кемења из Будимпеште. У школској 1999/2000. години  била је студент на Музичкој академији Liszt Ferenc у Будимпешти, у класи професора Петера Понграца и асистента  Габора Диенеша.

Током школовања остварила је резултате на такмичењима, од којих се издвајају Републичко такмичење у Београду 1995. године са освојеном другом наградом и 1997. године са освојеном првом наградом.

Похађала је мајсторске курсеве еминентних професора обое – Хана де Вриса (Холандија),  Ласла Хададија (Француска), Ленчеш Лајоша (Немачка) Јаноша Кемења (Мађарска), Штефана Шилија (Немачка) и Хансјерг Шеленбергера (Немачка) као и мајсторске курсеве из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија).

Наступала је на многим концертима као солиста и као члан камерних ансамбала, у Србији и у иностранству (Мађарска, Босна и Херцеговина, Словенија). Била је члан дувачког квартета Quaternion. Као члан Војвођанске омладинске филхармоније и Новосадских солиста имала је наступе у земљи и иностранству (Словенија, Мађарска, Аустрија, Немачка). Године 2004. је била члан Verbier Festival Orchestra из Швајцарске, са којим је концертирала широм Европе и Блиског истока, а од 2010. године члан је Maribor International Orchestra из Словеније. Члан је и Симфонијског оркестра југоисточне Европе из Сарајева, Војвођанског симфонијског оркестра и оркестра Орфелин из Новог Сада.

Предавала је обоу у Музичкој школи „Владо Милошевић” у Бања Луци, од 2001. до 2011. године. Од 2008. године концертира са пијанисткињом Тимеом Хотић. Тренутно ради у оркестру Српског народног позоришта у Новом Саду као соло обоиста и члан је Новосадског дувачког квинтета и трија Нови Сад (флаута, обоа, клавир).

Мирко Марић рођен је у Сремској Митровици 1983. године.  Mузичко образовање започео је у родном граду у музичкој школи „Петар Кранчевић”, у класи  профeсора  Александра Гошева из Македоније. Средњу музичку школу „Исидор Бајић“ у Новом Саду завршио је у класи професорке  Јелене Јеремић. Уписавши се на новосадску Академију уметности, студира у класама  професора  Ференца Тарјанија из Будимпеште и професора Ненада Васића.  Студије завршава  у Словенији на љубљанској Академији за гласбо, у класи професора Боштјана Липовшека.  За време школовања био је добитник више првих, других и специјалних награда на државним и међународним такмичењима у Новом Саду и Београду.

  1. године у новосадској Синагоги је наступио као солиста са оркестром Академије уметности, изводећи В. А. Моцарта, концерт бр. 3 у Ес- дуру.

До сада је похађао семинаре признатих хорниста као што су: Штефан Дор (Немачка), Ференц Тарјани (Мађарска), Боштјан Липовшек (Словенија), Луиз Гарсија (Бразил), Андреас Казале (Француска), Георг Пол (Немачка), Франсис Орвал (Белгија), Михаел Хинтерхолцер (Аустрија/Немачка).

Своје оркестарско искуство до сада  је стицао на позицијама од прве до осме хорне у  оркестрима Суботичке филхармоније,  Омладинског симфонијског оркестра Србије,  Ns Brass Orchestra, Академски оркестри (Нови Сад, Љубљана), Београдска филхармонија, Црногорски симфонијски оркестар, Junge Philharmonie (Штутгарт), Оркестар опере Српског народног позоришта (пет година хонорарно на позицији треће хорне), Дувачки и брасс оркестар  Академије за гласбо (Љубљана), Војвођански симфонијски оркестар (од 2004. године до данас), Youth Simphony Orchestra of South- Eastern Europe, Maribor International Orchestra.  Од оснивања је гостујући први хорниста Бањалучке филхармоније. Такође је стални члан оркестра Орфелин из Новог Сада.

Године  2010.  је као члан квартета хорни Академије за гласбо освојио златну плакету и прву награду на словеначком државном такмичењу ТЕМСИГ.

У фебруару 2011. године учествовао је у раду симфонијског оркестра EUPHONY на централноевропској турнеји, под диригентском палицом маестра Золтана Кочиша (Мађарска).

Редовно наступа  у оквиру фестивала Номус и Бемус као камерни и оркестарски музичар.

Оснивач је и члан Новосадског дувачког квинтета и октета хорни ХоРОРн из Словеније. Од 2010. до 2015. године био је запослен у Музичкој школи „Исидор Бајић“ у Новом Саду као наставник хорне и камерне музике. Од сезоне 2013/2014. редовно је запослен у оркестру Београдске филхармоније на позицији треће хорне. Са оркестром Београдске филхармоније, међу бројним наступима, три пута је наступао са маестром Зубином Мехтом (2005, 2013. и 2015.) и гостовао на првој турнеји Београдске филхармоније у Сједињеним америчким државама (Чикаго, Кливленд, Вашингтон, Њујорк).

Тренутно је студент прве године докторских студија из камерне музике на Факултету музичке уметности у Београду, у класи Игора Лазића.

Ксенија Мијатовић је рођена 1982. године у Сомбору, где је завршила Основну музичку школу „Петар Коњовић“, у класи Анице Сокола. Године 1997. уписала је средњу музичку школу „Исидор Бајић“ у Новом Саду у класи Александра Ђурића. Од 1995. до 2001. године, учествовала је на многим такмичењима, са запаженим резултатима: трећа награда на такмичењу „Петар Коњовић“ (Београд), Специјална награда на Републичком такмичењу (Београд), трећа награда на Међународном такмичењу камерних састава (Балашиђармат, Мађарска), као и низ првих награда на разним фестивалима у држави. Такође је добитник повеље Новосадски анђели и награде Покрајинског секретаријата за културу. Свирала је у великом броју камерних састава са којима је такође постигла  изузетан успех. Као солиста наступила је са средњошколским симфонијским оркестром поводом прославе деведесетогодишњице школе „Исидор Бајић“.

Кристијан Борош је рођен 1986. године у Новом Саду. Основну и средњу музичку школу „Исидор Бајић“ завршава  у класи професора Пете Ђуре. Године 2005. уписује Академију уметности у Новом Саду. Основне студије завршава 2009, а мастер студије 2010. године у класи проф. мр Николе Срдића. Током мастер студија радио је као сарадник у настави, а од новембра 2011. године запослен је као стручни сарадник на Академији уметности у Новом Саду. У јуну 2013. године завршава постдипломске студије у класи професора Алојза Брандхофера на Универзитету „Мозартеум“ у Салцбургу (Аустрија).

Током школовања остварио је запажене резултате на такмичењима и музичким фестивалима од којих се издвајају републичка такмичења 2003. и 2005. године у Београду, као и такмичења дрвених дувача у Пожаревцу 2004. и 2005. године, на којима је освајао звање лауерата.  На Првом међународном такмичењу кларинетиста и флаутиста Антон Еберст 2008. године у Новом Саду осваја прву награду. На  Међународном такмичењу младих музичара Охридски бисери 2011. године освојио је другу награду.

Похађао је мајсторске курсеве еминентних професора – Ј. Хлавач (Чешка), М. Арињон (Француска), М. Бекавац (Словенија), Ј. Котар (Словенија), Ж. Сатмари (Мађарска), Б. Ковач (Мађарска), као и мајсторске курсеве из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија).

Од Универзитета у Новом Саду добија награду за постигнут успех у школској 2005/2006. години, као и награду за врхунске резултате у уметности за школску 2008/2009. годину. Добитник је  стипендије Универзитета у Љубљани за летњи семестар школске 2007/2008. године. Био је стипендиста Фонда за младе таленте за школску 2009/2010. годину.

Поред бројних солистичких концерата одржаних у земљи и иностранству, остварио је и запажене наступе са камерним ансамблима и оркестрима од којих се посебно истичу: Новосадски дувачки квинтет, Хор кларинета Академије уметности, Симфонијски оркестар Академије уметности, Војвођански симфонијски оркестар, Београдска филхармонија, Оркестар опере Српског народног позоришта, Camerata Academica, оркестар Орфелин.

Тренутно је студент докторских студија из кларинета на Академији уметности у Новом Саду, у класи Тадеја Кенига.

Горан Маринковић (1962) је дипломирао на Одсеку за дувачке инструменте – фагот  и на Одсеку за композицију и оркестрацију на Факултету музичке уметности у Београду. Постдипломске студије је завршио на Одсеку за дувачке инструменте – фагот. Стекао је титулу доктора уметности 2013. године, (област камерна музика: Профилација звука и интерпретативна улога фагота у камерним делима српских композитора 20. и 21. века, ментор мр Зорица Ћетковић).

Током своје уметничке каријере био је члан и први соло фаготиста Београдске филхармоније и Државног камерног оркестра Cyprus State Orchestra. Горан Маринковић је први соло фаготиста оркестра Camerata Serbica.

Био је члан камерног ансамбла Београдски барокни квартет, члан дувачког квинтета Less Bacchanalles, и Ансамбла за нову музику. Тренутно је члан ансамбла Градилиште, Београдског камерног секстета и камерног ансамбла Новосадски дувачки квинтет.

Горан Маринковић имао је велики број солистичких реситала и концерата камерне музике: самостални реситал, циклус Сусрет с уметником, 2005. године; серија концерата – Национална концертна сезона (2008); реситал у галерији Артгет, Културни центар Београда (2008); два концерта дувачког секстета у Задужбини Илије М. Коларца, 2009. године; концерт камерне музике Вечерња променада ( Задужбина Илије М. Коларца 2010. године); концерт камерне музика за инструментални квинтет и септет (сала Београдске филхармоније 2010. године); концерт камерне музике и извођење ауторског дела Горан Маринковић и пријатељи (2011); Профилација звука и интерпретативна улога фагота у камерним делима српских композитора 20. и 21. века – концерт у сали Студентског културног центра 2013. године; два концерта ансамбла Београдски камерни секстет у сали СКЦ-а и сали Београдске филхармоније 2016. године.

Композиције Горана Маринковића извођене су на Трибинама савремених композитора у Опатији и Београду, на концертима у оквиру БЕМУС-а и на бројним концертима у земљи и иностранству. Његова дела извођена су и у алтернативним просторима који афирмишу стваралаштво савремених аутора.

На Факултету музичке уметности у Београду је у звању редовног професора на Катедри за камерну музику за рад са дувачким ансамблима.

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања