Izložba Ksenija Kovačević SOS – offline vs. online moći će da se pogleda od 7. juna u Malom likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada, uz propisane mere zaštite ili na linku Virtuelne galerije likovnog programa.
Više od pandemije svet bi trebalo da zazire od „povratka u normalu”. Prvo zato što je svaki povratak oblik retardacije koji satire prilike, drugo, zato što je normalost postala post-pojam i ne znamo šta tačno označava. Svet od 2020. neće biti isti, u tome se verovatno svi slažu, jer su otkriveni mehanizmi koji imaju moć da za kratko vreme uteraju sve stanovnike planete u jedan tip ponašanja. Fizička distanca ubrzo je postala socijalna, a onda i intimna. Stanovništvo planete postalo je svesno barijera koje funkcionišu na svim nivoima, podjednako materijalnim i simboličkim.
Ksenijine šake više se ne bave neverbalnom komunikacijom. One su verbalne (kucaju tekst poruke na mobilnom telefonu) i ne komuniciraju (odašilju SOS signal sa jedne teško pogođene subjektivnosti u obliku kartezijanske lažne utehe ego sum). Likovnost se predaje vizuelnosti. Crtež i slika postaju stari zanat, a prizorna površina predlog za organizaciju piksela na korisničkom interfejsu. Ostaje neka nejasna forma prkosa, ali publika koja bi se pokolebala primerom iskrenog žrtvovanja kao da više ne postoji. Pobuna nije solilokvij. I jedno i drugo se pretvaraju u poslednji poziv u pomoć. Ksenijini crteži su oproštajne slike s one strane online sveta. NJih zamenjuju stvarne ruke i stvarni mobilni telefoni u „novoj normalnosti”.
Dok i stvarnost ne postane post-pojam.
Čedomir Janičić
Ksenija Kovačević je osnovne studije završila na Akademiji umetnosti u Novom Sadu (1998), u klasi profesora Jovana Rakidžića i Miodraga Nagornog. Magistrirala slikarstvo (2003) na istoj akademiji sa temom „Univerzalni jezik gestova“. Završila školu za istoriju i teoriju umetnosti CSU Beograd (2000). Učesnica je brojnih grupnih izložbi i umetničkih festivala u Beogradu, Milanu, Beču, LJubljani, Parizu, Rovinju…
Samostalne izložbe / izbor:
2017, 2019. Galerija dr Vinko Perčić, Subotica
2017. Galerija Meander Apatin
2015. Kulturni centar Kuća kralja Petra I, Beograd; Galerija savremene umetnosti, Pančevo
2014. Milena`s intellectual salon, NJujork, SAD; Galerija Oko, Novi Sad; Likovni salon, Kulturni centar Novog Sada; Galerija Centra za kulturu, Rakovica / grupa Aufwiedersehen; Moderna galerija Likovni susret, Subotica
2011. Kruparart 2011, Bačko Dušanovo
2010. Malme, Švedska / grupa Aufwiedersehen; Kruparart 2010, Bačko Dušanovo / sa Nevenom Grković Bukvić; Savremena galerija umetničke kolonije Ečka, Zrenjanin / grupa Aufwiedersehen
Nagrade:
2018. Prva nagrada Trećeg međunarodnog bijenala umetničkog crteža / Memorijalna galerija “Dušan Starčević”, Smederevska Palanka
2017. Diploma Slatka konceptualna umetnica, Beč, Austrija / http://www.kulturdrogerie.org
2016. Diploma Slatka konceptualna umetnica, Beograd / ww.u10.rs
2013. Otkup slike Sova / opština Subotica za fond Moderne galerije Likovni susret
Winner micro&book, EBOOK, Milano, Italija
2009. Nagrada i priznanje Dr Ferenc Bodrogvari za likovnu umetnost / Skupština grada Subotice
2000. Druga nagrada za poetiku kinoesetičkog predstavljanja mitološke žudnje za sjedinjavanjem razdvojenih polova u filmu Brankusi’s Flight / Photo, Film and Video Creativity of Vojvodina
1998. Nagrada najboljem mladom umetniku Bogdanka Poznanović / VideoMedeja
Nagrada na prvom bijenalu Pejzaž ’98
1997. Nagrada Akademije umetnosti / Umetnička kolonija Ivanjica
Komentari
Dobra i dosledna cestitam...
Ostavi komentar