Promocija knjige “Istorija savremene srpske umetnosti”

07/12/2015

afisa-page0001

Istorija umetnosti 20 vek12

Trotomna knjiga ISTORIJA UMETNOSTI U SRBIJI – XX VEK zamišljena je kao razrađena zbirka studija o umetnostima dvadesetog veka u Srbiji sa jasnim referencama prema jugoslovenskim umetničkim praksama, te regionalnim, internacionalnim i globalnim horizontom umetničkih, kulturalnih i društvenih teorijskih praksi. Sve tri knjige čine analitičke i interpretativne studije kojima se na interdisciplinaran način povezuju rasprave likovnih umetnosti, arhitekture, fotografije, filma, teatra, muzike i svakodnevnog života.

Realizacija projekta ISTORIJA UMETNOSTI U SRBIJI – XX VEK je bio timski projekt. Projekt je postavio i vodio dr Miško Šuvaković. Prva ekipa kourednika trotomnog izdanja Istorije (Miško Šuvaković, Aleksandar Ignjatović, Vesna Mikić, Jelena Novak, Ana Vujanović,  Nevena Daković) trasirala je realizaciju celokupnog projekta. Pisci obimnih i složenih rasprava u trećem tomu Istorije su: Ljiljana Blagojević, Mina Božanić, Mariela Cvetić, Stefan Cvetković, Jasmina Čubrilo, Nikola Dedić, Ješa Denegri, Miloš Đorđević,  Andrija Filipović, Aleksandar Ignjatović, Ivana Ilić, Milica Ivić, Aleksnadr S. Janković, Saša Kesić, Irena Kuletin Ćulafić, Amra Latifić, Bojana Matejić, Julija Matejić,  Jelena Matić, Iva Milivojević Jastratijević, Radoš Mitrović, Marko Nikolić, Sanela Nikolić, Rade Pantić, Radovan Popović, Valentina Radoman, Ana Saravanović, Ana Sladojević, Biljana Srećković, Bojana Stojanović, Nikola Šuica, Vanja Terzin, Milanka Todić, Jovana Vasić. Tehnički urednica izdanja je Dušica Knežević sa Dejanom Tasićem.

Sve tri knjige su iscrpno ilustrovane kolor i dokumentarnim materijalima. U sve tri knjige je reprezentovano oko 6000 ilustracija. Istraživanja u trotomnom delu, zato, nisu usmerena na postavljanje i razvijanje jedne koherentne nacionalne istorije tj. “velike metaistorije srpske umetnosti”, već, naprotiv, ka složenim hibridnim kognitivnim mapama lokalnih multikulturalnih, spoljašnjih internacionalnih te globalizacijskih istorizacija umetnosti i kulture povezanih sa “srpskom kulturom” i njoj preklapajućim, prožimajućim i konfrontiranim mikro- i makrokulturamama.

 

 

Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja