Детаљно о маркетингу на друштвеним мрежама I

29/08/2023

Аутор: Жељко Ињац, новинар

Друштвене мреже су у данашње време једнако битне, а у неким сегментима и битније од класичних медија по питању маркетинга. Оне су заправо незаобилазне у савременом маркетингу и адвертајзингу, а учинак на мрежама је далеко већи и прецизнији него на традиционалним медијима. Док се традиционални медији обраћају широкој публици са општим порукама у маркетингу, на друштвеним мрежама могуће је остварити прецизну и циљану кампању. Друштвене мреже и јесу медиј и стога је развој маркетинга на њима нужан. Ефикасан маркетинг на друштвеним мрежама зависи од више фактора и стратегија које изаберете као примарне. Успешан маркетинг на друштвеним мрежама потребно је да обухвати више кључних фактора.

Идентификација циљне групе

Први корак пре планирања било какве акције на мрежама је разумети ко је ваша циљна група. Која друштвена мрежа је најподеснија за одређену врсту кампање и какав тип садржаја се највише цени на одређеној друштвеној мрежи. Идентификација циљне групе за маркетинг на друштвеним мрежама кључан је корак у развоју успешне стратегије. Потребно је проучити базу постојећих клијената/купаца. Ко су они? Какве су им демографске карактеристике, интересовања, потребе и жеље? То је први неопходан корак који вам даје увид у психо профил представника ваше циљне групе. Затим, следи истраживање конкуренције. Проучите какву циљну групу таргетује ваша конкуренција. Ово може пружити додатни увид у потенцијалне секторе које можете узети у обзир при креирању нише. Анализирање друштвених мрежа захтева доста времена али су оне потребне. Проведите анализу друштвених мрежа на којима желите да се појавите. Који су типови садржаја најпопуларнији? Које групе људи креирају највише садржаја и који су садржаји најпопуларнији? Истражите аналитику постојећих објава. Ако сте већ присутни на одређеним друштвеним мрежама, анализирајте који типови објава добијају највећи ангажман и реакције. Ово вам може дати информацију о томе која врста садржаја највише интересује вашу циљну групу. Одрадите маркетиншко истраживање. Спроведите анкете, интервјуе или друге облике истраживања са потенцијалним клијентима. Питајте их о њиховим потребама, представама, преференцијама и интересовањима. Након сабирања свих ових информација, створите детаљан профил своје идеалне циљне групе. Ова ниша ће вам помоћи да боље разумете ко су ваши клијенти и како им можете најбоље прићи и дати им оно што желе. Када почнете са маркетингом на друштвеним мрежама, користите аналитичке алатке које вам мреже пружају. Пратите демографске податке, ангажман, интересовања и реакције ваше аудиенције.

Важно је имати реалан и дубок увид у вашу циљну групу како би ваша стратегија могла бити што ефикаснија и циљана. Не заборавите да се циљна група може мењати уз промене на тржишту и бренду, зато је битно да се редовно ажурира и адаптира.

 

Планирање објава

Други корак у маркетингу на друштвеним мрежама је планирање објава. Дакле, објаве не треба радити насумично и спонтано, већ плански, наравно, повремене спонтане објаве неће шкодити али све објаве не смеју бити искључиво спонтане. Израдите распоред објава који обухвата различите врсте садржаја као што су текстуалне објаве, слике, видеа, линкови итд. Редовност објава и конзистентан стил вам могу помоћи да изградите ангажман.

Планирање објава за маркетинг на друштвеним мрежама битан је процес који омогућава конзистентност и структуру у вашој комуникацији са публиком. Битно је идентификовање циљева. Пре него што почнете са планирањем објава, размислите о својим циљевима. Да ли желите да информишете вашу публику, подстакнете ангажман, продају производа или нешто друго? Ваше објаве би требале да буду усмерене ка остваривању конкретних циљева. Стога, прво истражите најбоље време за објаве. Истражите када је ваша циљна група најактивнија на друштвеним мрежама. Анализирајте податке и аналитику да бисте утврдили који су најбољи дани и времена за објаве. Креирајте вишедимензионалан садржај. Варирајте типове садржаја које објављујете – текстуалне објаве, слике, видеа, анкете, приче итд. Ова разноврсност подстиче више ангажмана-интерактивности од различитих делова ваше публике. Проучите интересовања и потребе ваше циљне групе. Како бисте им понудили релевантан садржај, сазнајте шта их интересује и које вредности заступају. Истражите релевантне хештегове који се односе на ваш посао, теме и трендове. Коришћење хештегова помаже већем броју људи да види ваш садржај. Израдите календар објава који укључује датуме и времена за сваку објаву. Ово вам омогућава да лакше видите преглед објава и да планирате унапред. Обратите пажњу на трендове и догађаје. Уклопите актуелне трендове, сезонске догађаје, празнике и важне датуме у ваш календар објава. Ово вам помаже да останете релевантни и интересантни. Аутоматизација и управљање алаткама може додатно да вам олакша посао и скрати време утрошено на интернету. Користите алатке за аутоматизацију управљања социјалним мрежама како бисте објаве планирали унапред и аутоматски објављивали у одређено време. Пратите ефикасност својих објава користећи аналитичке алатке које вам друштвене мреже пружају. Анализирајте које објаве имају највећи ангажман, какве реакције добијате и сл. Док је планирање важно, такође оставите мало простора за спонтаност. Ако се појави неки важан догађај или тренд, будите спремни адаптирати свој календар објава.

Планирање објава на друштвеним мрежама помаже вам да контролишете вашу присутност, ангажман и ефикасност и да боље служите интересима ваше публике.

Креирање квалитетног садржајa

Важно је да ваше објаве буду релевантне, занимљиве и корисне за вашу циљну групу. Садржај треба да рефлектује вредности вашег бренда.

Креирање квалитетног садржаја за маркетинг на друштвеним мрежама захтева планирање, креативност и ангажман. Потребно је креирати садржај који привлачи пажњу и генерише вредност за вашу публику. Проучите интересовања, потребе и проблеме ваше циљне групе. Сазнајте шта их занима и како ваш бренд може понудити решења. Креирајте уникатан и релевантан садржај. Ваш садржај треба да буде оригиналан-јединствен, интересантан и релевантан за вашу аудиенцију. Пробајте се играти са различитим форматима – текст, слике, видеа, аудио итд. Поштујте визуелни и бренд идентитет. Визуелни и бренд идентитет вашег бренда требају да буду конзистентни у свим објавама. Користите боје, логотипе и дизајн који подржавају визију вашег бренда. Укључите занимљиве приче. Испричајте причу која ће вашој публици бити занимљива и која ће презентовати вредности и јединственост вашег бренда. Будите корисни. Садржај који нуди решења, савете и корисне информације често има велику вредност за аудиенцију. Креирајте визуелно атрактиван садржај. Слике и видеа су често најпримењенији и најатрактивнији облици садржаја, највише привлаче пажњу корисника друштвених мрежа и имају највећу интеракцију. Обратите пажњу на дизајн, квалитет слика и монтажу видеа. Пишите квалитетне текстуалне објаве. Ако користите текстуалне објаве, будите концизни, јасни и лако разумљиви. Боље вам је да поједноставите причу, него да је излажете ex cathedra. Упростите информације и наратив до те мере да буде разумљива и тинејџерима. Избегавајте уско стручну терминологију. Уводите проблем, нудите решење и позовите на акцију. Искористите практичне савете и упутства. Садржај који пружа корак-по-корак савете, упутства и туторијале обично има велику вредност за публику. Немојте се устручавати да постављате питања и спроводите анкете. Ангажујте своју аудиенцију путем постављања питања, анкета и изазова. Ово подстиче интеракцију и ангажман. Тестирајте и анализирајте. Праћење резултата вам помаже да разумете како се ваше објаве перципирају код публике на друштвеним мрежама и какав утицај имају. Пробајте различите стилове, теме и формате и анализирајте који су најуспешнији. Редовност и конзистентност. Држите конзистентан ритам објава. Редовност гради очекивање код ваше публике, очекивање, пак, фокус и лојалност. Створите следбенике. Поставите питања, подстичите дијалог и укључите мишљења своје аудиенције у свој садржај. Тако ћете добити присталице, а присталице праве већу интеракцију од простих пратиоца и фанова.

Креирање квалитетног садржаја за друштвене мреже захтева време, ангажман и креативност. Будите спремни да експериментишете, учите из резултата и адаптирајте свој приступ како би задовољили потребе и интересовања ваше аудиенције.

Користите визуелно атрактиван садржај

Слике и видео клипови су најатрактивнији облици садржаја на друштвеним мрежама. Највише се шерују, имају највећи број прегледа, имају највише коментара и највећу интеракцију и број лајкова. Креирајте квалитетне визуале који ће побудити интересовање. Визуелно атрактиван садржај може значајно повећати ангажман и привући пажњу ваше публике на друштвеним мрежама. Видео и слика морају бити квалитетни. Увек се потрудите да ваше слике и видео клипови буду високог квалитета. Оштре и добро осветљене слике, као и добро монтирани видео записи, доприносе визуелном утиску. Дизајн је потребно ускладити са брендом. Ваш визуелни садржај треба да на најбољи начин изрази бренд идентитет ваше компаније, личности, производа или већ шта покушавате да презентујете публици на мрежама. Користите боје, логотипе и дизајн који је конзистентан са визуалним обликом вашег бренда. Користите графике и инфографике. Графике и инфографике могу бити савршени за приказивање комплексних информација на јасан и привлачан начин. Избегавајте предугачак текст, непрегледне слике, и видео клипове који имају превише актера или радњи и који су превише дугачки. Визуелни садржај треба да буде лако „сварљив“. Избегавајте предуге текстове и уместо тога користите кратке и утемељене поруке. Користите контрасте. Добар контраст између елемената слике или видеа може допринети визуелној дубини и привући пажњу. Креирајте визуелне елементе за позив на акцију. Укључите визуелне елементе који упућују на акцију. На пример, стрелице или друге елементе који подстичу кориснике на клик или интеракцију. Креирајте упадљиве наслове. Користите креативне и упадљиве наслове који привлаче пажњу и указују на садржај слике или видеа. Не морају нужно бити кликбејт наслови али је битно да садржај наслова укратко исприча садржај текста, да буде јасан, концизан и привлачан. Користите емоције и приче. Визуелни садржај може пренети емоције и причу на моћан начин. Креирајте садржај који подстиче емоционалну реакцију и везу са вашом аудиенцијом. Користите анимације и GIF-ове. Анимације и GIF-ови могу додати динамичност и забаву вашем визуелном садржају. Увек истражујте нове формате а интернет је такав да се на њему непрестано појављују нови формати и нове опције. Истражите нове формате визуелног садржаја који умрежава различите медије, као што су Instagram Stories, Reels, IGTV итд. Увек тестирајте и анализирајте. Испробавајте различите стилове и формате визуелног садржаја и анализирајте који добија највећу реакцију ваше публике. Радите на континуираности и конзистентности. Држите конзистентан стил и тон у свим визуелним објавама како би ваш бренд био лако препознатљив. Потребно је да бренд постане лако препознатљив и прихватљив.

Визуелно атрактиван садржај можe значајно подићи ангажман ваше аудиенције.

Употреба хештегова

Хештегови вам помажу да садржај буде видљив у широком спектру тема и интересовања. Користите релевантне хештегове који су повезани са вашим послом и теме.

Хештегови су моћан алат за побољшање видљивости вашег садржаја на друштвеним мрежама и повећање ангажмана ваше аудиенције. Истражите релевантне хештегове. Претражите и истражите хештегове који су релевантни за ваш посао, производе или услуге. То могу бити општи хештегови који се односе на вашу нишу, као и специфични хештегови који су повезани са конкретним догађајима, трендовима или кампањама. Користите хештегове у оптималном броју. Не претерујте са бројем хештегова у својим објавама. За различите друштвене мреже, оптималан број се разликује. На пример, на Твитеру је препоручљиво користити 1 до 2 хештега, док на Инстаграму можете користити више (али немојте превише, тј немојте да вам хештегови затрпају објаву јер постају иритантни читаоцима). Користите брендиране хештегове. Ако имате свој брендирани хештег, користите га у објавама. Ово помаже у изградњи и препознавању вашег бренда. Уклапајте хештегове у текст. Уместо да хештегове ставите на крају објаве, покушајте да га интегришете у текст објаве. На пример: „Дружење са најбољим тимом! #TimSpirit“ Прилагодите хештегове контексту. Хештегови треба да буду у вези са садржајем ваше објаве. Не користите хештегове који немају везе са објавом само да би добили већу видљивост. Помешајте опште и специфичне хештегове. Користите опште хештегове који су везани за вашу нишу, али и специфичне хештегове који су повезани са конкретним догађајима или трендовима. Пратите трендове – ово је увек важно и увек ново и зато је битно стално напомињати да је потребно праћење трендова. Прикључите се актуелним трендовима и догађајима коришћењем одговарајућих хештегова. Ово вам помаже да сте релевантни и видљиви у разговорима. Проучите које хештегове користи ваша конкуренција и анализирајте који од њих имају велики ангажман. Измислите уникатне и креативне хештегове који су забавни, интересантни, упадљиви и лако се памте.

Користите аналитичке алате друштвених мрежа да бисте пратили како хештегови утичу на видљивост и ангажман вашег садржаја. Овај увид вам помаже да прецизно адаптирате своју стратегију хештегова у будућности. Играјте се са специјализованим хештеговима. На неким мрежама, као што је Инстаграм, постоје специфични хештегови који се користе за различите теме као што су #ThrowbackThursday или #MotivationMonday. Користите овакве хештегове да бисте се уклопили у опште теме. Промовишите хештегове унутар и ван мреже. Промовишите коришћење вашег брендираних хештегова свуда, па и ван друштвених мрежа, као што су рекламе, штампани материјали и др. Уклучите кориснике мрежа да промовишу ваше хештегове. Позовите своју публику да користи ваше хештегове у својим објавама, што генерише више интеракција и помаже ширењу вашег бренда. Тестирајте различите хештегове у различитим објавама и анализирајте који доприносе најбољем ангажману. Реагујте на хештегове који вас помињу. Ако корисници мрежа употребљавају ваше хештегове или вас спомињу, будите интерактивни и одговорите на помињање, укључите се у дискусију или причу. Ово гради позитиван однос са вашим пратиоцима. Прекомерно коришћење хештегова може деловати напорно и одбити пратиоце. Користите их умерено и када је заиста потребно. Повежите се са локалним хештеговима. Ако имате локални или регионални фокус, користите хештегове који су популарни на локалу.

Паметно коришћење хештегова може значајно подићи присутност вашег бренда на друштвеним мрежама. Важно је да будете релевантни и интересантни за вашу публику, како би ваш садржај био најуспешнији.

Интеракција са заједницом

Будите активни и одговарајте на коментаре и поруке ваше заједнице. Обезбедите интеракцију и ангажман, сталну присутност на мрежама.

Разговор са вашом заједницом на друштвеним мрежама је од великог значаја за изградњу јаких односа, ангажман и поверење. Битно је комуницирати са вашом заједницом на друштвеним мрежама и задобити поверење пратилаца. Слушајте и будите спремни на интеракцију. Пратите коментаре, поруке и реакције ваше публике. Будите пажљиви и отворени за интеракцију, одговорите на питања и коментаре што брже. Брзина одговора је веома битна јер се тада ваш профил или страница рангира боље на мрежама. Уколико немате одмах спреман одговор, можете креирати аутоматски одговор у општим цртама, па кад дођете до времена детаљно се позабавити одговором на питање али нипошто немојте да избегавате да одговорите. Где год је могуће, одговорите посебно на коментаре или поруке ваше аудиенције. Ово ствара осећај важности и бриге за сваког индивидуално а то с друге стране рађа поверење. Користите позитиван тон и језик. Комуницирајте са позитивним и пријатним тоном. Користите пријатан језик који подстиче пријатељски разговор. Избегавајте спорове и конфликте. Ако се појаве негативни коментари или спорне теме, будите дипломата и професионални. Уколико се појаве хејтери и видите да их уопште не занима ни ваш бренд, ни производ ни наратив, најефикасније их је блокирати и због вас и због остале публике. Избегавајте улазак у непотребне конфликте. Подстичите дијалог. Постављајте питања и подстичите аудиенцију на разговор. Ово генерише већи ангажман и учешће. Делите садржај који има вредност за вашу заједницу, као што су савети, упутства, подаци итд. Будите аутентични. Покажите људску страну свог бренда. Комуницирајте на начин који је аутентичан и искрен. Делите позитивне и успешне примере вашег бренда или корисника. Ово ће подстаћи друге да деле своја искуства. Пажљиво обраћајте пажњу на фидбек. Обраћајте пажњу на примедбе и посвећено радите на њиховом решавању. Користите емоције. Визуелни садржај, приче и статуси који подстичу емоције обично имају већи ангажман. Подстичите креативност у објавама. Позивајте вашу заједницу да дели своје идеје, фотографије и искуства у вези са вашим производима или услугама. Извештавајте о акцијама и понудама. Комуницирајте о попустима, акцијама и специјалним понудама за вашу заједницу. Континуираност је битна. Редовно комуницирајте са вашом заједницом, чак и када немате неку специфичну објаву.

Комуникација са вашом заједницом на друштвеним мрежама је двосмерни процес који захтева посвећеност и позитиван однос. Покажите интересовање за своје пратиоце, слушајте и одговарајте на њихове потребе и коментаре, и градите дубоке везе које подстичу лојалност и подршку.

Плаћени огласи – буствање

 Користите оглашење на друштвеним мрежама како бисте постигли већи домет објава и досегли до тачно циљане групе.

Успешно коришћење плаћених огласа на друштвеним мрежама може значајно повећати видљивост вашег бренда, ангажман аудиенције и конверзије. Прво је потребно одредити циљ и стратегију. Дефинишите јасан циљ за сваку огласну кампању. Да ли желите већу свест о бренду, ангажман, већу продају, подршку за акцију или неки други конкретан циљ? Одредите стратегију која ће вас довести до тог циља. Идентификујте циљну групу. Пре него што почете са огласима, добро истражите и идентификујте своју циљну групу. Ко је ваша идеална публика и каква интересовања има? Ово ће вам помоћи да подесите огласе тако да буду релевантни за конкретну публику. Битно је познавање платформе. Сазнајте како функционишу огласне платформе на друштвеним мрежама на којима планирате да се рекламирате. Истражите опције, циљане могућности и формате огласа. Битан је избор правилног формата огласа. Свака друштвена мрежа има различите формате огласа – слике, видео, итд. Изаберите формат који најбоље одговара вашем садржају и циљу кампање. Креирајте квалитетан и визуелно атрактиван садржај који ће привући пажњу и заинтересовати публику. Користите атрактивне слике, занимљиве наслове и креативне описе, повремено и провокативне. Прилагодите огласе свакој кампањи и аудиенцији. Што је оглас релевантнији за конкретну аудиенцију, то ће бити успешнији. Искористите опције за циљано пласирање огласа. Можете таргетирати публику на основу демографских података, интересовања, локације, итд. Користите алате за праћење резултата огласа. Пратите број импресија, ангажман, конверзије и друге важне метрике. На основу анализе, адаптирајте вашу стратегију ако је потребно. Тестирање је битно пре почетка озбиљног оглашавања. Експериментишите са различитим варијацијама огласа, као што су наслови, слике, позиви на акцију и циљну групу. Ово вам помаже да идентификујете најуспешније приступе. Одредите и испланирајте буџет и време огласа. Размислите о томе колико хоћете да инвестирате и када је најбоље време за плаћени оглас. Поред традиционалних огласа, размислите о спонзорисању свог већ публикованог садржаја. Увек подстичите интеракцију, чак и кад су спонзорисани огласи. У сваком огласу, укључите позиве на акцију који ће побудити аудиенцију на интеракцију, као што су клик на линк, лајковање, коментар и дељење.

Истражите како ваша конкуренција користи плаћене огласе. Овај увид може вам помоћи да идентификујете трендове и најбоље праксе у вашој кампањи и адаптирате своју стратегију. Пробајте са више тестова, најмање два, тестирање са различитим елементима огласа, као што су наслови, слике, позиви на акцију, циљне групе и време приказивања. Ово вам помаже да идентификујете најбоље перформансе. Користите алате за анализу друштвених мрежа како бисте добили дубљи увид у навике, интересовања ваше аудиенције. Ови подаци вам помажу да прилагодите ваше огласе. Поставите систем за редовну оптимизацију и ажурирање огласа. Праћење перформанси и прављење прилагођења на основу анализе метрика је кључно за постизање најбољих резултата. Ако је могуће, интегришите огласе са алатима за праћење конверзија, као што је Google Analytics. Ово вам омогућава да добијете увид у стварне конверзије и повратне информације о томе како огласи доприносе вашем пословању. Друштвене мреже и алгоритми се мењају. Будите свесни нових трендова и ажурирајте своју стратегију у складу са променама. Користите технике ретаргетинга за прослеђивање огласа оној аудиенцији која је већ показала интересовање за ваше производе или услуге. Пратите како ваша конкуренција користи плаћене огласе и научите из њихових успеха и грешака, нарочито грешака. Маркетинг на друштвеним мрежама је диначан процес. Пратите индустријске и бренд трендове, учите од успешних кампања и непрестано надограђујте своје знање.

Успешно коришћење плаћених огласа за маркетинг захтева структуран и аналитичан приступ. Кључно код спонзорисаних објава – НЕМОЈТЕ ШТЕДЕТИ НА БУЏЕТУ. Алгоритми на платформама ће дати свој максимум уколико подесите метрику до најситнијих детаља и не стипсарите на буџету. Што мањи буџет, то мањи домет. Што мањи буџет, то мање опција за алгоритам. Када једном успешно поставите алгоритме, сваки наредни буст ће се вишеструко исплатити.

Анализирање резултата

Пратите аналитику да бисте разумели како ваши садржаји перформирају и шта може да се подеси боље. Прилагодите своју стратегију на основу добијених података.

Анализа резултата за маркетинг на друштвеним мрежама кључна је за оцењивање успешности ваших кампања, идентификовање јаких страница и садржаја који захтевају подешавање. Идентификујте које су најважније метрике за ваше циљеве. Ово могу бити број импресија, ангажман (лајковање, коментари, дељења) кликови на линкове, конверзије итд. Поредите добијене метрике са вашим постављеним циљевима. Да ли сте остварили онолико ангажмана или конверзија колико сте планирали? Истражите који су постови, објаве или огласи добили највећи ангажман. Шта је генерисало највише лајкова, коментара или дељења? Проводите анализу демографских података ваше аудиенције како бисте разумели ко је највише ангажован и на који тип садржаја се највише реагује. Ако користите огласе за директну продају или генерисање лидова, пратите колико је конверзија донела огласна кампања. Посматрајте временске шеме. Анализирајте временске шеме ангажмана и интеракција. Када је највећи број лајкова, коментара и дељења? Утврдите када је прајмтајм за ваше објаве, да ли је то у раним јутарњим часовима, или после поднева или у касним вечерњим. Тестирајте различите варијације садржаја, наслова, слика и позива на акцију. Идентификујте шта највише утиче на ангажман и конверзије. Већина друштвених мрежа има алате за анализу који вам омогућавају да пратите и мерите резултате. Неки од њих укључују сондирање на Инстаграму, Аналитику на Твитеру, Фејсбук Аналитику итд. Анализирајте како се ваше кампање и резултати котирају у односу на вашу конкуренцију. Шта вам је упоредно успешно, а где можете да се издвојите? На основу добијених информација, подесите своју стратегију. Ако видите да неки тип садржаја има већи ангажман, наставите са његовим креирањем. Анализа резултата ће вам показати шта функционише и шта не. Будите спремни да мењате своје планове и стратегију у складу са резултатима. Резултати се могу мењати током времена, па редовно пратите и анализирајте резултате како бисте остварили постојан напредак.

Анализа резултата је кључна за усмеравање ваше стратегије и добијање корисних информација које могу изменити ваше одлуке о правцу кампање те вас подстаћи на боље резултате у будућности.

Сарадња са инфлуенсерима

Ако је релевантно за вашу кампању, сарађивање са познатим лицима на друштвеним мрежама може донети велики ангажман и видљивост.

Сарадња са инфлуенсерима може бити изузетно успешан начин за промовисање вашег бренда на друштвеним мрежама. Креирање правилне стратегије и приступа може донети значајне резултате.

Одабир одговарајућих инфлуенсера за кампању је први корак. Истражите инфлуенсере који су релевантни за вашу нишу и циљну групу. Прегледајте број њихових пратилаца, ангажман, стил комуникације и утисак који остављају на своје пратиоце. Инфлуенсери које бирате треба да буду усаглашени са вредностима и стилом вашег бренда. Битно је одабрати праве инфлуенсере за бренд. Ту будите пажљиви јер ако изаберете инфлуенсере којима је ваш бренд потпуно стран или се уопште не уклапа у њихов наратив, имаћете проблем. Сарађивање са онима који визуелно и вредносно одговарају вашем бренду ће допринети аутентичности кампање. Дефинишите јасне циљеве за сарадњу са инфлуенсерима. Да ли желите да повећате свест о бренду, генеришете продају, ангажман или нешто друго? Ово ће вам помоћи да изаберете прави приступ и огласну стратегију. Утврдите тип сарадње. Постоје различити начини сарадње са инфлуенсерима, укључујући објаве, сторије, итд. Идентификујте који тип сарадње најбоље одговара вашим циљевима и бренду. Пре него што их контактирате, пратите инфлуенсере, коментаришите њихове објаве и изградите однос. Ово им показује да сте заинтересовани за њих и њихов рад. Инфлуенсери добијају много понуда за сарадњу, зато би требало да им дате понуду која их интересује. Ово може бити нови производи, платни уговор, додатни ангажман итд. Допустите инфлуенсерима да искажу своје мишљење на аутентичан начин. Усиљене објаве могу деловати неискрено и одбити њихове пратиоце. Сажето и јасно укажите на све аспекте сарадње, укључујући шта се очекује од обе стране, као и услове за објављивање и ангажман. Када сарадња почне, редовно пратите како се одвија. Анализирајте резултате и ангажман који генеришу инфлуенсери. Посветите се одговорима на коментаре и поруке које пратиоци инфлуенсера остављају на објавама. Ово гради везу са аудиенцијом.

Наставите сарадњу и након кампање. Након завршетка сарадње, наставите са интеграцијом инфлуенсера у ваш бренд. Поделите са њима резултате и продајне бројке ако је могуће. Овај податак може им помоћи да виде своју улогу и допринос. Поред праћења ангажмана и успеха продаје, оцените и општи допринос инфлуенсера вашој маркетиншкој стратегији. Да ли су донели нове следбенике, повећали свест о вашем бренду или имали друге позитивне ефекте? Настаставите са партнерством. Ако је сарадња била успешна, размислите о дугорочном партнерству са инфлуенсерима. Континуирана сарадња може донети конзистентан ангажман и повећану видљивост. Када објавите садржај који је резултат сарадње са инфлуенсерима, подстичите их да га деле са својим пратиоцима. Ово проширује видељивост и доприноси још већем ангажману. Изградите дугорочни однос са инфлуенсерима. Инфлуенсери могу постати ваши „трајни амбасадори“. Изградите дугорочне и међусобно корисне односе који ће донети корист обема странама. Друштвене мреже су динамичне и трендови се мењају. Пратите нове трендове и приступе у сарадњи са инфлуенсерима како бисте остали релевантни.

У сарадњи са инфлуенсерима, важно је направити управо то – сарадњу. Идите корак по корак и изградите аутентичан однос који ће донети добре резултате за обе стране.

Истражите нове могућности

Друштвене мреже се константно развијају и просто је немогуће увек бити у току шта те иновације могу донети у сфери маркетинга и адвертајзинга. Зато је битно увек бити у току. Истражите нове функције и могућности које вам могу помоћи да боље циљате вашу публику.

Важно је напоменути да нема једног универзалног рецепта за успех на друштвеним мрежама, већ треба да се примењују стратегије које најбоље одговарају вашем бренду и циљевима.

 

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања