Отворена изложба фотографија Миа Весовића и Јовице Дробњака

05/02/2019

Изложба фотографија загребачких уметника Миa Весовића и Јовице Дробњака отворена је у уторак, 5. фебруара, у Клубу „Трибина младих“ и трајаће до понедељка, 18. фебруара.

Реч је о поставци која садржи 40-ак разноврсних фотографија уметника без којих је незамислив културни живот Загреба.

Поздрављајући присутне, директор Културног центра Новог Сада Бојан Панаотовић нагласио је задовољство поводом гостовања двојице врхунских фотографа из Загреба. Додао је да су многи знаменити Загрепчани последњих година гости КЦНС, а међу њима су и проф. Хрвоје Класић, др Твртко Јаковина, проф. др Дејан Јовић, теолог Горан Шарић…

Дакле, рекао је у наставку директор Панаотовић, везе на релацији Нови Сад – Загреб функционишу одлично, а то потврђују и Весовић и Дробњак, аутори многих фотографија од којих су неке историјске. Ако је по овом почетку судити, додао је Панаотовић, ова година биће у знаку добре сарадње Новог Сада и Загреба.

– Али, без добрих вибрација на релацији Загреб-Београд нема мира на Балкану. Нама су преко потребни мир, сарадња, нормалност и непрекидна културна размена. Јер, како рече Џони Штулић – „није важно одакле сам, све док знадеш куда путујем“. А прави, истински уметници увек путују ка сунцу, ка животу, они носе бакљу – поручио је Панаотовић.

Феђа Гавриловић, управник галерије „Форум“ у Загребу, изразио је задовољство поводом своје прве посете Новом Саду. Рекао је да изложба двојице великих хрватских фотографа Дробњака и Весовића садржи, на први поглед, потпуно различиту врсту фотографија – Дробњак ради апстрактне слике у којима узима делове стварности који га фасцинирају, слика светло. Он је осветлио многе ликове, протагонисте загребачког и свог живота, али и живота Њујорка.

Аутор Мио Весовић подсетио је да Загреб и Београд имају веома добре споне које их везују – у Београду је живео највећи хрватски уметник Тин Ујевић, али и Матош, а и Крлежа је био чест гост.

  – Драго ми је да сам у Новом Саду и радујем се почетку ове сарадње – рекао је Весовић.

Уз захвалност КЦНС „јер нам је отворио ову лепу галерију за наше фотографије“, Јовица Дробњак је скренуо пажњу на део своје изложбе коју је назвао „илегална алуминација“.

Реч је о разрушеном споменику на Петровој гори, аутора  Војина Бакића, разореног са свих страна, а те његове рушевине сунце, у различитим деловима дана, обасјава на разноврсне начине.

Јовица Дробњак и Мио Весовић припадници су различитих генерација. Рођени су с десет година разлике, али обојица су стасали у новинама: Весовић у Полету и Студентском листу, а Дробњак у Арени.

Ерос којим су фотографисали своје моделе пренели су на своје фотографије свакодневице. Дробњакове елегантне линије делова архитектуре у савршеној су кореспонденцији с Весовићевим путеним телима ухваћенима у тренутку неспутане карналности.

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања