Izložba POLET na manifestaciji „Noć muzeja“

13/05/2013

*www.nocmuzeja.rs/2013/Polet-Ekonomska-propaganda-u-Jugoslaviji-1969-1980*

 

Posle velikog uspeha u Beogradu, izložba Polet se u Noći muzeja seli u Novi Sad!

Izložba prikazuje izbor novinskih oglasa objavljivanih u nedeljniku „Ekonomska politika“ u periodu od 1969. do 1980. godine. U pitanju je svojevrsna antologija tog vremena koja vizuelnim narativom oslikava odnos tržišta i privrede, potrebu za približavanjem potrošačima i proširenje marketinških pravila i filozofije.

Drugu polovinu šezdesetih godina prošlog veka u Jugoslaviji obeležio je pokušaj velike privredne reforme, odnosno odlučnog i odlučujućeg uvođenja tržišta u socijalističku ekonomiju. Promene u privrednom sistemu dovele su do prave revolucije u odnosu privrede prema potrošačima. Preduzeća i banke počinju da se bore za svoju poziciju na tržištu, tražeći svoj prostor u javnosti. Uspostavljanje nove tržišne ekonomije iznedrilo je i novu estetiku, upravo onakvu kakva će biti prikazana na izložbi: nesvakidašnji spoj zapadnih tekovina i socijalistickog estetizma, progresivna likovnost, duhovitost i visoki konceptualni dometi.

Izložba će biti postavljena u likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada. Bogata vizuelna građa sistematično je kategorizovana na preko 50 svetlećih panoa koji na najbolji način prenose duh vremena i svedoče o društvenom ustrojstvu tog doba. 

Izložbu Polet podržao je NIS kao društveno odgovorna kompanija u okviru programa pod nazivom Kultura bez granica. Produkcija izložbe: studio Metaklinika. Autorski tim: studio Metaklinika, Mijat Lakicević, studio Petokraka.

Izložba se otvara 17. maja u 20 časova, a 18. maja u okviru Noći Muzeja pozivamo vas na specijalno vođenje i razgovor sa autorima postavke.

Osetite oglašavanje na jugoslovenski način!

 

O nedeljniku „Ekonomska politika”

Prvi broj nedeljnika „Ekonomska politika” (EP) izašao je 4. aprila 1952. godine. Rukovodstvo Jugoslavije uviđa probleme u funkcionisanju ekonomije i rešava da kroz odškrinuta vrata u ekonomiju jednopartijske države uvuče ekonomski liberalizam. Od tada “Ekonomska politika” postaje avangarda reformi i glasni zagovornik tržišne ekonomije. Stiče veliki ugled u zemlji, ali i van nje, posebno na zapadu. List na svom primeru dokazuje ozbiljnost stavova redakcije – prva se odriče državnih dotacija i izdržava na tržištu. Ne prodaje se na kioscima, ali je menadžment svakog od reklama. Godine 1969, kao jedan od prvih magazina u SFRJ EP prelazi na magazinski format i štampu u boji (korice i reklame).
U likovno-tehničkoj redakciji tada su radili Dušan Petričić,Tomislav Peternek, Predrag Koraksić Corax, Bora Kolarević, Branko Turin, Milan Janković, Vojislav Perović, Ranko Grubač, Jelena Jovanović, Nenad Krstić. Početkom dvehiljaditih “Ekonomska politika” se tiho ugasila.

POLET - Ekonomska propaganda u Jugoslaviji 1969-1980.

www.poletproject.net

www.facebook.com/POLET.PROJECT

Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja