Циклус Павиљон музике: Camerata academica – вече барокне музике у Градској кући 27. новембра

25/11/2016

Циклус ПАВИЉОН МУЗИКЕ

Недеља, 27. новембар

Градска кућа, Свечана сала, у 20 сати

КОНЦЕРТ

CAMERATA ACADEMICA

ВЕЧЕ БАРОКНЕ МУЗИКЕ

Солисти:

Мирослав Павловић, виолина

Никола Алексић, виолина

Флоријан Балаж, виолина

ПРОГРАМ

ВИВАЛДИ, ЗИПОЛИ, БАХ

Улаз је бесплатан, добро дошли!

„Камерата академика” (Camerata academica) је професионални камерни ансамбл Академије уметности у Новом Саду. Чланове оркестра чине најбољи млади музичари Академије уметности – асистенти, доценти и најталентованији студенти. Неки од бивших чланова „Камерате” сада су угледни солисти и чланови престижних европских оркестара (Јулија Хартиг, Пеђа Милосављевић, Дејан Богдановић, Зорица Станојевић и многи други). „Камерата акдемика” је сарађивала с многим реномираним домаћим и страним солистима, а под уметничким вођством виолончелисте Иштвана Варге наступала је у свим већим градовима бивше Југославије, остварила успешна гостовања у Немачкој (Дортмунд) и Холандији (Амстердам) и учествовала и на значајнијим музичким манифестацијама (Бемус, Номус, Охридско лето, Међународна трибина композитора, Град – театар Будва…), а такође је остварила и велики број трајних радијских и телевизијских снимака. На свом репертоару „Камерата” је увек имала и дела домаћих композитора. Оркестар с успехом делује до краја 1999. године када се, нажалост, због ситуације гаси, да би крајем 2007. године, на иницијативу виолончелисте Марка Милетића, био обновљен. Изводећи на концертима најлепша и најзахтевнија дела класичног репертоара, као и дела домаћих композитора, „Камерата” бележи бројне успехе наступајући с угледним солистима (Стефан Миленковић, Жерар Косе, Венди Ворнер, Дејан Млађеновић, Имре Калман, Пеђа Милосављевић, Боштјан Липовшек, Јулија Хартиг,Лидија и Сања Бизјак,Матеја Маринковић). Ансамбл добија сјајне критике у којима се увек истиче лепота тона и упечатљив израз. „Поред велике музикалности и ентузијазма, оно што овај оркестар издваја и сврстава у сасвим посебну категорију музичких састава јесте огромна љубав и преданост којом се музичари препуштају свирању и музици самој, а што је квалитет који се и у размерама европски реномираних оркестара, данас не среће баш често“, написала је о овом оркестру наша позната композиторка и академик Исидора Жебељан. Оркестар „Камерата академика”, по броју чланова, довољно је мали да може да одржи концерте у готово свакој сали у Србији, а опет довољно велики и квалитетан да публици може да пружи, поред ужитка у фином камерном музицирању, и пун симфонијски доживљај.

МИРОСЛАВ ПАВЛОВИЋ је рођен у Крагујевцу, где и започиње музичко образовање. Школовање наставља  у Ћуприји, у Школи за музичке таленте. Студије виолине завршава у Београду, где и магистрира 1992.године. Виолину учи код наших најеминентнијих педагога Александра Павловића, Љубивоја Николића, Драгана Јовановића.

Концертну активност започиње још као ђак школе у ћуприји, затим у Б.Г.О. ”Душан Сковран”,касније као концертмајстор ансамбла “Станислав Бинички” Српског Камерног оркестра”, Симфонијског оркестра РТС и других. Од 1997. је концертмајстор Београдске филхармоније, са којом остварује велики број солистичких наступа, а од ове године и оркестра CAMERATA ACADEMICA из Новог Сада. Сарађивао је са Зубин Мехтом, Невил Маринером, Михаилом Јуровским, Мухаи Тангом и многим другима. Остварује бројне наступе са практично већином водећих солиста данашњице ,Венгеров ,Рахлин, Миша Мајски, Николај Лугански, Вадим Рјепин, Березовски итд. Као камерни музичар сарађује са Хагаи Сахамом, Јане Томсен, Б.Г.О.”Душан Сковран”, ”Гудачима Светог Ђорђа”, Александром Шандоровим, Сандром Белић… Прва виолина је у гудачком квартету “Мокрањац”, затим ”Арс”, те у октету Београдске филхармоније.
Педагогијом се бави непрекидно од 1991. године као професор у Музичкој школи “Мокрањац”, затим кроз мајсторске курсеве и кроз индивидуални рад и мајсторске радионице од барока до савремене музике, а од скора и као доцент на Академији уметности у Новом Саду. Трајне снимке остварује за NAXOX, РТ С, РТВ Љубљана, РАИ итд.

ФЛОРИЈАН БАЛАЖ, виолиниста, рођен је 1971. године у Новом Саду где је завршио нижу и средњу музичку школу. Студирао је у Новом Саду и Љубљани, те годину дана провео на специјализацији у Бечу. Последипломске студије завршио је на Академију уметности у Новом Саду у класи проф. Уроша Пешића. Тренутно ради као редовни професор на предмету виолина на Академији уметности у Новом Саду. Добитник је низа награда и признања од којих међу најзначајније спадају: прво место на Савезном такмичењу у категорији виолина 1986. год., прво место на Савезном такмичењу камерне музике у категорији клавирски трио, те прву награда на Међународном такмичењу Петар Коњовић у категорији клавирски дуо 1996. год. За успехе постигнуте у студирању и музичком раду 1988. добио је највише признање града Новог Сада Награду пунолетства. Представљао је Југославију у Медитеранском омладинском оркестру у Екс-ен Прованс – Француска 1989.год., а 1991.успешно је положио аудицију за концерт-мајстора у Омладинском оркестру Густав Махлер који годинама води чувени диригент Клаудио Абадо. У сезони 1992-1993 био је члан оркестра Ciudad orchestra de Malaga у Шпанији. Од 1993.па до краја 1995. био је стални члан Симфонијског оркестра у Сан.Галену у Швајцарској, као и концерт-мајстор Камерног оркестра из Госауа такође у Швајцарској. Оснивач је и концертмајстор камерног оркестра Новосадско солисти“. У сезони 2004. – 2005. поново је добио ангажман у Симфонијском оркестру Сан. Гален, за то време проведено у Швајцарској Флоријан Балаж наступао је и на концертима Европског гудачког оркестра. Посебан акценат Флоријан Балаж придаје солистичкој каријери и године 1997. започиње интензивну сарадњу са пијанискињом Вањом Прицом са којом их новосадска публика препознаје на традиционалним концертима за Дан заљубљених 14. фебруара. Њихове наступе забележиле су многе радио и телевизијске куће РТВ БГ, РТВ НС, ТВ ЦГ, СРТ – Бања Лука, као и многе локалне радио и телевизијске станице. Поред многобројних солистичких концерата издвајају се наступи на признатим међународним фестивалима НОМУС, А-фест, мали БЕМУС, Котор Арт, Сарајевска зима, Зеничко прољеће. Као солиста наступао је уз пратњу Симфонијског оркестра академије уметности Нови Сад, Нишког симфонијског оркестра, симфонијског оркестра РТВ ЦГ, уметничког ансамбла Станислав Бинички, гудачког камерног оркестра Новосадски солисти, Новосадског камерног оркестра, Суботичког камерног оркестра, камерног оркестра Арион из Бања Луке. У априлу 2004. године снима свој први самостални солистички ЦД, са делима Фрица Крајслера. Као један од најистакнутијих представника уметника млађе генерације припала му је част да буде представник Војводине на међународном скупу подунавских земаља у Улму – Немачка јуна 2004. године. Поред класичног репертоара Флоријан Балаж активно свира и промовише дела савремених композитора. Неки од тих пројеката су и трајно забележени на ЦД – има: ансамбл за нову музику Ритуал нова, неоренесансни ансамбл В.И.Т.Р.И.О.Л. Као солиста наступао је широм бивше Југославије, музичким центрима Швајцарске, Аустрије, Немачке, Италије, Шпаније, Француске, Мађарске и Словеније. Флоријан Балаж је концертмајстор Војвођанског симфонијског оркестра од оснивања и са којим је 2013. године наступао као солиста.

НИКОЛА АЛЕКСИЋ је рођен је Београду. Виолину учи од своје шесте године (класе М. Ристић и А. Лебедински). Са четрнаест година постао је редован студент Факултета музичке уметности у Београду, у класи проф. Дејана Михаиловића, где је дипломирао и стекао звање магистра. Потом се усавршавао код проф. Игора Озима у Келну. Током школовања, био је добитник више награда на републичким и савезним такмичењима. Такође, добитник је друге награде на међународном музичком конкурсу у италијанском граду Стрези 1993. Био је проглашен за најбољег студента виолине на ФМУ у току 1994/95. и 1995/96. године. У току студија, добио је награду за најуспешнијег младог уметника ,,Златни анђео“. Добитник је и Октобарске награде града Београда за стваралаштво младих 1994. Касније су му додељена још два признања: Награда Радио Београда ,,Музичар године“ 2004, као и награда ,,Станојло Рајичић“ за најуспешнији реситал одржан у САНУ у сезони 2014/2015.Још од студија, Никола Алексић се бави интензивном концертном делатношћу. На његовом репертоару заступљена су најрепрезентативнија дела виолинске литературе. Одржао је велики број реситала у Београду и градовима Србије, а наступао је и у Немачкој, Француској, Словенији, БиХ, Швајцарској и САД. Два пута је, као солиста, наступио на фестивалу БЕМУС. Наступао је као солиста са Београдском филхармонијом, Симфонијским оркестром РТС, Уметничким ансамблом Војске Србије, Нишким симфонијским оркестром, Симфонијским оркестром ФМУ, Симфонијским оркестром АУНС, Бањалучком филхармонијом, Филхармонијом младих. Такође је наступио са камерним оркестрима ,,Гудачи Светог Ђорђа“, ,,Мајстори гудачи“ и ,,Camerata academica’’.

У току једне вечери је, као солиста, извео са Београдском филхармонијом три ,,Б“ концерта (Бах, Бетовен, Брамс). Паралелно са солистичким наступима, Никола Алексић редовно концертира и у оквиру клавирског триа и квартета ,,Weisburg’’, где наступа са колегама са ФМУ и АУНС. Никола Алексић често гостује на програмима Радио Београда, за који је остварио и трајне снимке. Такође је снимао и за Телевизију Београд и Телевизију Нови Сад.Две године је радио као предавач виолине на Вишој музичкој школи у Нишу, а од 1998. је запослен на Академији уметности Нови Сад, где је тренутно у звању ванредног професора. Члан је Удружења музичких уметника Србије.

П Р О Г Р А М ВЕЧЕРИ БАРОКНЕ МУЗИКЕ

А. ВИВАЛДИ:

Концерт за гудаче, G-dur, RV 151 (alla Rustica)

Presto

Adagio

Allegro

А. ВИВАЛДИ

Синфонија за гудаче и чембало, G-dur, RV 146

Allegro

Andante e sempre piano

Presto

Д. ЗИПОЛИ:

All’Elevazione

Ј.С. БАХ

Концерт за виолину и оркестар, d-mol

(транскрипција Концерта за чембало и оркестар )

Allegro

Adagio

Allegro

Солиста: Мирослав Павловић, виолина

———————-

Ј.С.БАХ:

Концерт за две виолине и оркестар d-mol

Vivace

Largo ma non Tanto

Allegro

Солисти : Флоријан Балаж, Никола Алексић

Ј.С.БАХ:

Бранденбуршки концерт, G-dur, бр. 3

Allegro moderato

Adagio

Allegro

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања