Концерти у октобру поводом 60 година од оснивања Трибине младих

query_builder

Музичка редакција Културног центра Новог Сада је у октобру, месецу када се обележава 60 година од оснивања Трибине младих, приредила низ концерата за новосадску публику.

Почетак месеца почео је концертом аргентинског виртуоза Дариа Нтаке. Поводом концерта, директор Културног центра, доктор Андреј Фајгељ, организовао је пријем за амбасадора Аргентине, Рикарда Ф. Фернандеса, са којим је пре почетка концерта, поразговарао о будућој сарадњи.

У оквиру циклуса „Павиљон музике“ организовано је неколико концерата. Новосађани су могли да уживају у седећим концертима:

  1. Концерт Наташе Пенезић (клавир) – 13. октобар

Наташа Пенезић је пред новосадском публиком, у Великој сали КЦНС, на клавиру изводила дела Алфреда Шниткеа Five Aphorisms (1990) и Piano Sonata No. 2 (1990) и Софије Губаидулине Piano Sonata (1965).

Наташа је оснивала дуо „Vers la Flamme” са кларинетистом Васом Вучковићем 2012. године. У току 2014. дуо осваја две прве награде на такмичењима у Италији: Citta di Treviso (у категорији за савремену музику) и Luigi Zanuccoli (у категорији за камерну музику). У припреми је прво ЦД издање овог састава чију реализацију је омогућио Фонд за културу града Новог Сада.

Са групом младих уметника (Ана Новаковић, Васа Вучковић, Марко Милетић и Јожеф Бисак) оснива 2013. године „SYNC Центар”. Рад групе заснива се на идеји синкретизма музичке и визуелне уметности а организација настаје из потребе за интердисциплинарним праксама у савременој уметности. Уз подршку Министарства културе и информисања и Културног центра у Новом Саду, „SYNC Центар”  ће у децембру ове године представити свој први пројекат – премијеру дела „Дијалози” америчког композитора Елиота Картера

  1. Концерт Душице Поповић (виолина) и Марине Микић (клавир) – 16. октобар

Новосадску публику одушевио је и концерт Душице Половине, која је свирала на виоли и Марине Микић, која ју је пратила на клавиру.  Овај дуо изводио је Фрескобалдија, Бортњанског, Брамса, Фореа, Глинке, Хиндемита и Шумана.

Душица је одржала велики број солистичких концерата у Новом Саду, Београду, Зрењанину, Сремској Митровици, Сенти, Херцег Новом, Котору… На Академији уметности у Новом Саду, Душица Половина запослена је од 1994. године, прво као асистент у класи проф. Ласла Хорвата, потом као доцент, а сада као ванредни професор виоле. Од  2006. до 2012. године, Душица Половина је била шеф Катедре за гудачке инструменте на Академији уметности у Новом Саду.

Марина Микић је запослена у звању самосталног стручног сарадника-корепетитора на Катедри за гудачке инструменте (класа виоле ред. проф. Душице Половине и класа виолине ванр. проф. Михала Будинског)  и била ангажована на Катедри за клавир у периоду 2005-2009. (класа ред. проф. Ратимира Мартиновића) на Академији уметности у Новом Саду. Такође, поред концертне, сарадничке и педагошке активности Марина Микић је ангажована на различитим организационим пословима: осам година у функцији асистента уметничког директора интернационалног фестивала КоторАрт, као члан уметничког одбора Сомборских музичких свечаности (СОМУС) и као члан одбора  А Феста Академије уметности у Новом Саду (2011-2012).

  1. Концерт Бранислава Цвијића – 17. октобар

На концерту Бранислава Цвијића новосадска публика је могла да ужива у најлешим мелодијама свих времена. Бранислав Цвијић, изврстан новосадски тенор, изводио је наполитанске и шпанске љубавне соло песме. Гост концерта била је Марија Цвијић, изврстан сопран, док су љубавне песме на инструментима изводиле Адријана Живановић (виолина), Слађана Аћимовић (клавир) и Весна Митар (флаута).

 

 

Бранислав Цвијић је  рођен  1977. године у Новом Саду.  Завршио Факултет музичке уметности у Београду, Одсек соло певање, код  професора  Звонимира Крнетића. Усавршавао се  код Драгослава Илића, солисте-тенора Народног позоришта у Београду.

Одржао је више од двадесет солистичких концерата. Иза њега је преко две стотине соло наступа и око педесет наступа са камерним саставима. Солиста је у три хора у Новом Саду. са којима је имао око двадесетак наступа. Од 2003. године је члан Опере Српског народног позоришта у Новом Саду, а солиста и њихов стални члан је  2006. године.

4. Концерт Роберта Лакатоша (виолина) и Валентине Ненашеве (клавир) – 24. октобар

Млади новосадски виолиниста, заједно са колегиницом из Узбекистана, представио се новосадској публици, која је младе и изузетно талентоване уметнике наградила богатим аплаузом. Публици није сметало што су сва седећа места попуњена, па је известан број посетилаца готово два сата стајао изван Свечане сале, како би уживали у музици.

Робер Лакатош рекао је да је сваком уметнику драго када може да наступи у кући свог града. Наступ са колегиницом сматра као један логичан корак, јер дуго година сарађује са њом. -Ми смо нашу сарадњу започели у клавирском триу, и одлучили смо да заједно урадимо овај концерт и нашим извођењем и овим композицијама допремо до публике, што смо на крају и успели – рекао је Лакатош, наглашивши да, захваљујући Културном центру Новог Сада и музичкој редакцији те институције, млади уметници имају прилику да се прикажу широј јавности. Њихова музика допрела је до сваког посетиоца, чак и оног који је своје место пронашао у холу Градске куће. Емоцију коју су кроз музику послали публици била је и више него очигледна, а публика је након концерта изашла препричавајући утиске. Валентина Нанешева своје одушевљење није могла да сакрије, па је у краткој паузи рекла да је презадовољна публиком која је показала да ужива у њиховој музици.

 

 

5. Концерт Ане Клем Аксентијевић (виола) и Елеоноре Мали (клавир) – 29. октобар

Завршним концертом у овом месецу представиле су се уметнице чији је музички таленат познат новосадског публици, а које без обзира на препознатљивост својим извођењем увек изнова изненаде публику. Извевши композиције неких од најпознатијих композитора, Карлa Дитерсa фон Дитерсдорфa, Јоханa Себастианa Бахa, Михаилa Глинкe и Леонa Фиркетa, Ана Клем и Елеонора Мали показле су међусобни складан спој чија је музика на овом концерту све посетиоце као магијом омамила и опустила. Својим талентом, складом и музиком добиле су пажњу публике која је стрпљиво и помно слушала, а потом и наградила великим аплаузом. Ана Клем рекла је да сваки уметник воли када музика допре до његове публике и да се то може осетити у ваздуху.

– Увек се радо одазивам позиву Културног центра Новог Сада за учешће, ово није први пут да Елеонора и ја заједно држимо концерт и публици је овај спој познат. Драго ми је што је наше извођење и музика допрела до публике која је осетила емоцију, а то је оно најважније – рекла је Клем, која је као активни учесник и ове године у августу учествовала на Летњој композиторској радионици .

 

А у оквиру циклуса „Нови звучни простори“, музичка редакција је за грађане Новог Сада приредила концерт Небојше Живковића и  концерт Исидоре Жебељан.

Небојша Живковић је 18. октобра у Великој сали КЦНС, у поноћ, одржао несвакидашњи концерт „Night of percussion“. Са пријатељима перкусионистима одушевио је новосадску публику која је више од сат времена уживала у звуковима удараљки.

У оквиру овог циклуса 22. октобра одржан је концерт камерне музике Исидоре Жебељан, а промовисан је и компакт диск „Балкан Болеро”. Академик Исидора Жебељан представила се новосадској публици заједно са Анетом Илић (клавир), Бориславом Чичовачким (обоа и енглески рог), Мирјаном Нешковић (виолина), Александаром Стефановићем (хармоника), Бобаном Стошићем (контрабас) и Јожефом Бисаком (виола). Композиторка је суграђанима представила десет својих композиција, а њихово одушевљење није крило јаке аплаузе након сваког дела.

 

Tags:

Остави коментар

comment
Ваша имејл адреса неће бити јасно објављена. Поља која су обавезна обележена су са *
account_circle
email
language