Изложба ПОЛЕТ на манифестацији „Ноћ музеја“

query_builder

*www.nocmuzeja.rs/2013/Polet-Ekonomska-propaganda-u-Jugoslaviji-1969-1980*

 

После великог успеха у Београду, изложба Полет се у Ноћи музеја сели у Нови Сад!

Изложба приказује избор новинских огласа објављиваних у недељнику „Економска политика“ у периоду од 1969. до 1980. године. У питању је својеврсна антологија тог времена која визуелним наративом осликава однос тржишта и привреде, потребу за приближавањем потрошачима и проширење маркетиншких правила и филозофије.

Другу половину шездесетих година прошлог века у Југославији обележио је покушај велике привредне реформе, односно одлучног и одлучујућег увођења тржишта у социјалистичку економију. Промене у привредном систему довеле су до праве револуције у односу привреде према потрошачима. Предузећа и банке почињу да се боре за своју позицију на тржишту, тражећи свој простор у јавности. Успостављање нове тржишне економије изнедрило је и нову естетику, управо онакву каква ће бити приказана на изложби: несвакидашњи спој западних тековина и социјалистицког естетизма, прогресивна ликовност, духовитост и високи концептуални домети.

Изложба ће бити постављена у ликовном салону Културног центра Новог Сада. Богата визуелна грађа систематично је категоризована на преко 50 светлећих паноа који на најбољи начин преносе дух времена и сведоче о друштвеном устројству тог доба. 

Изложбу Полет подржао је НИС као друштвено одговорна компанија у оквиру програма под називом Култура без граница. Продукција изложбе: студио Метаклиника. Ауторски тим: студио Метаклиника, Мијат Лакицевић, студио Петокрака.

Изложба се отвара 17. маја у 20 часова, а 18. маја у оквиру Ноћи Музеја позивамо вас на специјално вођење и разговор са ауторима поставке.

Осетите оглашавање на југословенски начин!

 

О недељнику „Економска политика”

Први број недељника „Економска политика” (ЕП) изашао је 4. априла 1952. године. Руководство Југославије увиђа проблеме у функционисању економије и решава да кроз одшкринута врата у економију једнопартијске државе увуче економски либерализам. Од тада “Економска политика” постаје авангарда реформи и гласни заговорник тржишне економије. Стиче велики углед у земљи, али и ван ње, посебно на западу. Лист на свом примеру доказује озбиљност ставова редакције – прва се одриче државних дотација и издржава на тржишту. Не продаје се на киосцима, али је менаџмент сваког од реклама. Године 1969, као један од првих магазина у СФРЈ ЕП прелази на магазински формат и штампу у боји (корице и рекламе).
У ликовно-техничкој редакцији тада су радили Душан Петричић,Томислав Петернек, Предраг Кораксић Цораx, Бора Коларевић, Бранко Турин, Милан Јанковић, Војислав Перовић, Ранко Грубач, Јелена Јовановић, Ненад Крстић. Почетком двехиљадитих “Економска политика” се тихо угасила.

ПОЛЕТ - Економска пропаганда у Југославији 1969-1980.

www.poletproject.net

www.facebook.com/POLET.PROJECT

Остави коментар

comment
Ваша имејл адреса неће бити јасно објављена. Поља која су обавезна обележена су са *
account_circle
email
language